onsdag 28 november 2012
måndag 12 november 2012
Bankmåndag
Skulle på möte på banken idag. Dubbelkollade det sista jag gjorde innan jag la på telefonen att det var klockan 10. Så var här klockan tio. Fick reda på att jag inte var inbokad tills halv 12... Kunde iaf vänta 10 min och någon skulle hjälpa mig. Har väntat i en halvtimme nu. Åh vad man älskar dom engelska bankerna. Speciellt en måndag morgon. Den lediga måndagsmorgonen.. Inte alls bitter. Bara hungrig. Vill ha min frukost.
Cheers
Cheers
lördag 10 november 2012
Hampstead Heath och Paris
I förrgår tog jag och Anna oss upp till Hampstead Heath som är en enorm skogspark uppe i norra London. Var helt underbart att få virra runt i skogen utan ett tecken på civilisation. Inte ett hus, inga vägar, inga ljud bara nån mötande människa med sin hund nån gång ibland på dom små stigarna. Nån storebror som lär sin lillasyster flyga drake på dom öppna kullarna. Och träd. Och löv. Och gegga. Och frisk luft. Iaf jämfört med resten av staden. Det närmaste jag kommit att komma hem.
Vandrade runt ett tag, gick förbi kenwood house (som jag enbart kopplar till filmen notting hill, ni vet det stora mansionhuset där Roberts spelar in en film) även om det renoverades just nu. Såg en grym vy över London och kollade på en konstnär som precis höll på att fånga samma vy på canvas. Tog oss ut från parken letade ett tag men hittade till slut en mysig liten pub där vi spenderade resten av eftermiddagen. Bra dag helt enkelt. Jag har ett nytt favoritställe, även om det är ett satans stort "ställe".
Som att det inte vore nog med det, igår bokade jag och kasia bussbiljetter till Paris och Ania i december! 2 nätter i gratis boende, £15 för bussen tur och retur och 3 dagar i Paris. Och Eiffeltornet. Och Paris. Lite skuttig över tanken sådär.
Nu blir det jobb hela dagen dock. På torsdag kommer mamma och Gunilla.
Cheers
Vandrade runt ett tag, gick förbi kenwood house (som jag enbart kopplar till filmen notting hill, ni vet det stora mansionhuset där Roberts spelar in en film) även om det renoverades just nu. Såg en grym vy över London och kollade på en konstnär som precis höll på att fånga samma vy på canvas. Tog oss ut från parken letade ett tag men hittade till slut en mysig liten pub där vi spenderade resten av eftermiddagen. Bra dag helt enkelt. Jag har ett nytt favoritställe, även om det är ett satans stort "ställe".
Som att det inte vore nog med det, igår bokade jag och kasia bussbiljetter till Paris och Ania i december! 2 nätter i gratis boende, £15 för bussen tur och retur och 3 dagar i Paris. Och Eiffeltornet. Och Paris. Lite skuttig över tanken sådär.
Nu blir det jobb hela dagen dock. På torsdag kommer mamma och Gunilla.
Cheers
onsdag 7 november 2012
Bilder igen. Massa halloween
Så det var halloween. Gånger sådär 3 eller 4. Så bilder från innan utgången lördagen innan halloween med massa fint folk på förfest hos oss och sen en sån där riktigt bra bekymmerslös utgång jag inte haft på väldigt väldigt länge. Sen dagen efter det var det dags för utgång med kasia, Roko och Mel för att fira kasias födelsedag. Hade ytterligare en sån där riktigt bra kväll med mina fina gamla connollysvänner och vet när jag sist skrattade så mycket som den kvällen.. Sen var det halloween på jobbet och en väldigt väldigt pyntad pub. Den pyntade hjorten var tydligen en favorit. Och så var det en fin hammersmith bridge en mörk kväll.
Och sen har det varit en hel del välbehövliga kvällar i badet eller sängen med massa mysiga tända ljus. Och så vill jag ha vinter. Vinter på riktigt med snö. Och Elvis. Ska ta mig igenom dom här två månaderna i mörka trista London svenska jag hem några dagar. Det blir bra.
Tills dess får jag tända massa ljus. Och försöka hitta nånstans att bo.
Men nästa vecka kommer mamma och Gunilla. Det blir bra. Och jag har massa tid ledigt. Det blir riktigt bra.
Cheers
Och sen har det varit en hel del välbehövliga kvällar i badet eller sängen med massa mysiga tända ljus. Och så vill jag ha vinter. Vinter på riktigt med snö. Och Elvis. Ska ta mig igenom dom här två månaderna i mörka trista London svenska jag hem några dagar. Det blir bra.
Tills dess får jag tända massa ljus. Och försöka hitta nånstans att bo.
Men nästa vecka kommer mamma och Gunilla. Det blir bra. Och jag har massa tid ledigt. Det blir riktigt bra.
Cheers
Halloween
Förbereder för halloween. Blir storpartaj på lördag och ledig på söndag. Bring it!
Cheers
(innan dess är det dock ett kvällpass och två dubbel/morgonshift framför mig men äsch)
Cheers
(innan dess är det dock ett kvällpass och två dubbel/morgonshift framför mig men äsch)
måndag 22 oktober 2012
Halloween och Murray i trappuppgången
Är på god väg att slänga nåt hårt i huvet på snubben som sitter snett bakom och som suckar och stönar och smackar mer än någon annan irriterande människa jag varit i närheten av. Så försöker sysselsätta mig med det här istället.
Är på väg att försöka fixa mig en halloweenoutfit. Det tas ju lite mer seriöst här än i Sverige så är väl på tiden jag tar tag i det.
Annars så hittade ewelina en avdäckad man precis utanför våran dörr i vår trappuppgång härom morgonen bör hon skulle till jobbet. Hon freakade oh väckte mig som också freakade. Och eftersom det inte finns nåt kikhål eller säkerhetskedja på dörrarna här vågade vi inte riktigt öppna och se vem det var. Så vi ringde polisen. Som slickade en bil och även en ambulans.. Så vi släppte in polisen genom ytterdörren och hörde dom väcka och börja prata med snubben. Tog inte allt för många minuter innan både jag och ewelina kollade på varandra och båda kände igen rösten där ute allt för väl. Det visade sig vara min goda vän och arbetskamrat Murray. En galet jävla full Murray som lyckats ta sig igenom ytterdörren tidigare på morgonen och som kommit till vår dörr där det tog stopp och helt enkelt däckat där. Fina vänner har jag. Inte alls trashiga. Så vi fick be om ursäkt till poliserna litenhet lite pinsamt sådär säga att det visst var vår kompis.. Lite äventyr på morgonen sådär.
Nu ska jag ta tag i min dag och försöka att gå av bussen utan att kasta min känga på den nu snörvlande och suckande mannen innan det är dags att åka tillbaka till jobbet om 3 timmar.. (var på personalmöte från 9-12 imorse..)
Cheers
Är på väg att försöka fixa mig en halloweenoutfit. Det tas ju lite mer seriöst här än i Sverige så är väl på tiden jag tar tag i det.
Annars så hittade ewelina en avdäckad man precis utanför våran dörr i vår trappuppgång härom morgonen bör hon skulle till jobbet. Hon freakade oh väckte mig som också freakade. Och eftersom det inte finns nåt kikhål eller säkerhetskedja på dörrarna här vågade vi inte riktigt öppna och se vem det var. Så vi ringde polisen. Som slickade en bil och även en ambulans.. Så vi släppte in polisen genom ytterdörren och hörde dom väcka och börja prata med snubben. Tog inte allt för många minuter innan både jag och ewelina kollade på varandra och båda kände igen rösten där ute allt för väl. Det visade sig vara min goda vän och arbetskamrat Murray. En galet jävla full Murray som lyckats ta sig igenom ytterdörren tidigare på morgonen och som kommit till vår dörr där det tog stopp och helt enkelt däckat där. Fina vänner har jag. Inte alls trashiga. Så vi fick be om ursäkt till poliserna litenhet lite pinsamt sådär säga att det visst var vår kompis.. Lite äventyr på morgonen sådär.
Nu ska jag ta tag i min dag och försöka att gå av bussen utan att kasta min känga på den nu snörvlande och suckande mannen innan det är dags att åka tillbaka till jobbet om 3 timmar.. (var på personalmöte från 9-12 imorse..)
Cheers
fredag 19 oktober 2012
Måste släpa mig upp ur sängen och vill ha november
Ok, så fredag. Sista av de fyra dubbelpassen den här veckan. Imorn är jag ledig så ska försöka att vara iaf lite positiv idag. Det roliga med att jag längtar tills oktober är över och ser fram emot november kan man ju diskutera men ja så är det. Två veckor kvar. Och imorn ska jag sova, oh vad jag ska sova! För det får jag inte göra nu, måste verkligen släpa mig upp ur sängen nu.
Cheers
Cheers
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


































