onsdag 5 december 2012

Silly me

Ok så ja, ni som känner mig vet att jag brukar kunna vara lite klantig ibland, glömma plånböcker lite här och var och tappa bort mobiler och diverse ting. Men idag förvånade jag till och med mig själv. Ska till Paris idag (Yey) och skulle vara på Victoria station vid 7 imorse. Vilket jag var. Packade min väska igår viker jag aldrig gör kvällen innan just av den anledningen att jag alltid har glömt nåt. Men jag har inte haft tid så det fick helt enkelt bli igårkväll. Visste också att man kan åka till Frankrike med buss med pass eller ID. Tänkte jagar har ju mitt körkort och det använder jag ju alltid som ID. Det jag inte tänkte på är att här i UK har man körkort och sen har man ID, som är ett mellanting mellan körkort och pass. Dvs man får resa på sitt IDkort medans körkort bara gäller dom identifiering. Ni ser vart det här är på väg.. Hade iaf hela tiden tänkt att jag tar med mig passet iaf för säkerhets skull. Men så var det ju det här med att alltid glömma nånting.. Vilket den här gången var mitt pass. Så här stod jag kvart över 7 när bussen skulle gå 8 och insåg att jag måste ha passet för att få checka in. Och mitt pass ligger i Acton.
Panikringde och väckte Anna som letade upp passet och slängde sig i en taxi till Victoria. Dom skulle nog ha hunnit i tid om det inte vore för bilkön dom fastnade i pga en olycka. Återigen är inte förvånad. Så ungefär 5 min efter att min buss åkt, med Kasia i då hon var tvungen att åka då hon redan checkat in, kommer Anna i taxin med passet. Hade dock tur då nästa buss skulle gå 2 timmar senare och var långt ifrån full så snackade med eurobusskillarna och dom hjälpte mig med att komma på nästa buss istället med fel biljett. Så tack till dom snällisarna och just i detta nu rullar jag ut från Victoria, ut från London med sikte på Paris!

Kanske inte det smartaste jag gjort i mitt liv men det löste sig ju iaf ganska bra.
Silly me
Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar