torsdag 31 januari 2013

I'm back!

Hallå igen.
Ok så har varit ruskigt dålig på att uppdatera den här på sistone. Så vad har hänt?
Det blev jul i London. Spenderade den först med champagne på jobbet, sen en sväng till Hilton för att sen dra oss (jag, violetta, Sergio, Murray och Crispy) hem till mig för att äta svenskt julbord/spansk tapas. Och dricka öl. Senare på kvällen kom även kasia och Ania och det hela slutade med en riktigt bra kväll. Inte jul-jul, men en riktigt bra kväll.
Sen var det nyår. Började på jobbet med violetta, sen en sväng till notting hill för att plocka upp Sergio (och klämma i oss en satans massa limoncello) och sen vidare in till centrala, möta upp resten av spanjorerna och se fyrverkerierna över Themsen. Sen blir det suddigt. Vi var nånstans, sen houseparty nånstans och sen hamnade jag i en clubkö halv 6 på morgonen och då gav jag upp och åkte hem. Riktigt roligt nyår men framför allt random med mycket flängande. Och bara det faktum att jag var den enda som inte var spansk är väl kanske tillräckligt för att göra det random.
Sen var jag hemma 15 dagar i Sverige. Var helt underbart! Träffade massa fina saknade människor, umgicks med familjen och många promenader med saknade Elvis. Hann även med att ut och rida en sväng vilket jag inte gjort på år så det var riktigt mysigt! Ania kom även och hälsade på dom sista dagarna så jag visade henne mitt svenska hem med mycket flummande. Underbara dagar!
Åkte hem till London igen lagom till Australia Day. Var länge sen jag hade en sån genombra utgång. Begav mig till ett fullpackat temple walkabout för att leta upp Chris, Callum och Crispy, kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt lyckades, utan telefoner, och hade en sån bra kväll med fina vänner, många kramar från random fulla glada aussies, alltid en tillbringare snakebite på bordet och många down under sånger sjungna. En riktigt bra hemgång helt enkelt (även fast Murray, that bastard, övergav oss för Marocko)
Nu har jag haft en del helt galna dagar på jobbet från morgon till natt samtidigt som jag är mitt i ett rumsletande/flytt/uppsägande av alla räkningar med gamla lägenheten. England måste vara ett av dom dummaste länderna att flytta i för smidigt är det inte.. Hoppas att allt löser sig nu i dagarna dock, håll tummarna.
Nu: jobb

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar