lördag 15 oktober 2011

Sport-johanna

Står på Frames igen. Klockan är två och det är en människa här. Har redan tokdammat hela puben och massa hyllor. Uttråkad? Lite kanske. Skulle dock inte vilja byta med Anna som jobbar på shepherds idag. Dom visar fotboll. Och det är en jävla massa matcher idag..

På tal om sport hade jag rätt kul åt mig själv imorse. Innan jag öppnade här på Frames öppnade jag på shepherds vid 8 för att dom skulle visa rugby. Wales v Frankrike. Semifinal efter att Frankrike slog ut England. Irland är också utslaget. Dvs hela den här öns stolthet låg på Wales axlar (Frankrike är ju liksom inte så populärt här). Det roliga med det hela är att jag faktiskt brydde mig och blev nervös under försnacket. Kan ju tilläggas att jag inte förstår ett skit av rugby (dock lite mer efter att ha kollat på morgonens match.. tror jag). Kände att jag har jobbat på en brittisk sportpub lite länge för att det ska gå så här långt haha.
Wales förlorade förövrigt med en poäng. Too bad.

I övrigt ska jag stanna här i Ladbroke Grove till 6 då jag slutar mitt schift (?) och eftersom Anna jobbar ikväll blir det antagligen en galet lugn myskväll under mysfilten i sängen med en film. Kan behöva en lugn kväll.

Cheers

fredag 14 oktober 2011

Kallt i Sverige

Hörde att det var kallt i Sverige...

















Det är det inte här.

Eller jo det är det, men inte lika kallt. Ehehehehehehe


Cheers


torsdag 13 oktober 2011

Knogar och mojitos

"I got my knuckles brused"

Eh ja, min hand har sett bättre ut än vad den gör just för tillfället. Men det fixar sig.
Och nej, jag har inte slagits, även om väldigt många tror det. Det är spåren från bråket med gatan.
Ska tejpa handen nu innan jag åker iväg till Frames så inte Bob ska få nöjet att påpeka att han sa att den skulle se förjävlig ut.
Jobbar 6-11 på Frames idag. Det är halva priset på mojitos så blir nog att göra en del såna skulle jag tro. Kan ju bli intressant då jag inte ens var med på drinkkursen. Men aja. Det löser sig.

Cheers


onsdag 12 oktober 2011

Intervju igen

Åh gud det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort

Lyssnar på Håkan och börjar bli nervös.

Nej nu åker jag till Acton på jobbintervju på The Windmill.
Oh shit.
Wish me luck

Cheers

tisdag 11 oktober 2011

Satans gator

Dom där satans plattorna på dom här satans gatorna.

För att ta det från början. Hade jobbat från 11-6, var på väg hem efter att ha handlat middag på Tesco. Var sjukligt hungrig och trött. Kom hem bara för att inse att vi inte har någon konservöppnare i köket. Jag hade såklart köpt tonfisken där det behövdes en öppnare. Svor lite för mig själv och satte iväg till en mack som ligger några minuter härifrån, eftersom jag inte riktigt orkade gå tillbaka till Tesco, på jakt efter nån sorts fiskkonserv med en sån där ring som man kan öppna utan öppnare. Hittade makrill och kom fram till att det funkade.
Ska tillägga här att jag var fortfarande satans hungrig och trött.
Och så är det ju så att gatuplattorna inte riktigt ligger på samma nivå alltid, om dom ens ligger still. Vet inte hur många gånger jag har snubblat på en uppstickande plattkant men idag var det iaf dags att ramla. Sprang i sådär 5 minuter och bråkade med tyngdlagen innan den vann. Och som tröstpris fick jag tre fina blodiga hål i mina knogar och en väldigt ömmande käke. Inte alls kul faktiskt.

Förövrigt har jag haft en sjukt seg dag på jobbet. Är ledig imorn, får se om jag kan ta mig iväg till banken. Ikväll ska jag bara mysa i min säng med datorn som sällskap iaf.

Cheers


måndag 10 oktober 2011

Henry

HUR KAN MAN INTE ÄLSKA HENRY?!
Har alltid hatat alla dammsugare men Henry är ett undantag. Man kan inte inte älska en sån söt dammsugare!

(Och ja, Henry är faktiskt ett officiellt namn för den dammsugaren. Det står Henry på baksidan. Finns en rosa tjej också, tror den heter Hetty. Tror dom är dom vanligaste dammsugarna här, varför har vi inte dom i Sverige?)

Kerryn and Pärlan

Kerryn är här och klipper Anna.
Mys på höga nivå med mina favorittjejer och stämningen är på topp!

Ledig dag idag, ska storhandla lite mat senare annars blir det bara extremt lugn kväll med film tror jag. Antagligen dags för första Ben & Jerrys.

Fick förövrigt äntligen min bil såld igår!!! :D YEEEYY

Hejdå Pärlan. Rätt sorligt faktiskt..
Har många minnen från bilen!