lördag 15 oktober 2011

Sport-johanna

Står på Frames igen. Klockan är två och det är en människa här. Har redan tokdammat hela puben och massa hyllor. Uttråkad? Lite kanske. Skulle dock inte vilja byta med Anna som jobbar på shepherds idag. Dom visar fotboll. Och det är en jävla massa matcher idag..

På tal om sport hade jag rätt kul åt mig själv imorse. Innan jag öppnade här på Frames öppnade jag på shepherds vid 8 för att dom skulle visa rugby. Wales v Frankrike. Semifinal efter att Frankrike slog ut England. Irland är också utslaget. Dvs hela den här öns stolthet låg på Wales axlar (Frankrike är ju liksom inte så populärt här). Det roliga med det hela är att jag faktiskt brydde mig och blev nervös under försnacket. Kan ju tilläggas att jag inte förstår ett skit av rugby (dock lite mer efter att ha kollat på morgonens match.. tror jag). Kände att jag har jobbat på en brittisk sportpub lite länge för att det ska gå så här långt haha.
Wales förlorade förövrigt med en poäng. Too bad.

I övrigt ska jag stanna här i Ladbroke Grove till 6 då jag slutar mitt schift (?) och eftersom Anna jobbar ikväll blir det antagligen en galet lugn myskväll under mysfilten i sängen med en film. Kan behöva en lugn kväll.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar