tisdag 11 oktober 2011

Satans gator

Dom där satans plattorna på dom här satans gatorna.

För att ta det från början. Hade jobbat från 11-6, var på väg hem efter att ha handlat middag på Tesco. Var sjukligt hungrig och trött. Kom hem bara för att inse att vi inte har någon konservöppnare i köket. Jag hade såklart köpt tonfisken där det behövdes en öppnare. Svor lite för mig själv och satte iväg till en mack som ligger några minuter härifrån, eftersom jag inte riktigt orkade gå tillbaka till Tesco, på jakt efter nån sorts fiskkonserv med en sån där ring som man kan öppna utan öppnare. Hittade makrill och kom fram till att det funkade.
Ska tillägga här att jag var fortfarande satans hungrig och trött.
Och så är det ju så att gatuplattorna inte riktigt ligger på samma nivå alltid, om dom ens ligger still. Vet inte hur många gånger jag har snubblat på en uppstickande plattkant men idag var det iaf dags att ramla. Sprang i sådär 5 minuter och bråkade med tyngdlagen innan den vann. Och som tröstpris fick jag tre fina blodiga hål i mina knogar och en väldigt ömmande käke. Inte alls kul faktiskt.

Förövrigt har jag haft en sjukt seg dag på jobbet. Är ledig imorn, får se om jag kan ta mig iväg till banken. Ikväll ska jag bara mysa i min säng med datorn som sällskap iaf.

Cheers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar