tisdag 26 juni 2012

Update

Ok, så vad har hänt. Jag var hemma i sverige i 9 dagar vilket var verkligen helt fantastiskt! I och med att det var midsommar i helgen kan jag bara säga att jag aldrig har saknat Sverige så mycket som jag gör och kommer göra den här sommaren. Men men, what to do. Det har också varit EM, eller rättare sagt, det håller fortfarande på. Vilket betyder jobba arslet av mig på puben. Ska bli så skönt när det är över efter söndag. England och Irland har ju iaf åkt ut vilket lättar trycket lite.
Vad mer? Jag och Anna åkte upp till Stevenage, närmare bestämt Knebworth Park där i princip alla de största banden och artisterna de senaste 20-30 åren har spelat. Gick vilse nån timme innan vi hittade rätt.  Kollade på Revenend and the Makers som var guld. Kollade på The Wombats som var helt satans grymma. Stod absolut längst fram i mitten när Dizzee Rascal spelade vilket inte alls var särskilt underbart. Dålig musik som vi som ickebritter har noll koppling till och fulla galna idioter runt omkring oss. Men sen! Stod vi kanske 5 meter från det främre stängslet något mer till höger när Red Hot Chili Peppers kom ut. Och satan i gatan! Grym spelning, grymma platser. Förutom att vi blev fast mellan 3 moshpits där ett tag. Men grymt, jodå.
Ska snart antagligen flytta också om allt går bra. Nästa vecka närmare bestämt. Till en lägenhet i Acton bara några meter bort från där vi bor nu. Ska bli skönt!

Snart dags för jobb igen. Kommer bli en lång vecka det här.
Ska försöka bli bättre på att uppdatera här än vad jag varit senaste tiden.
Cheers


måndag 18 juni 2012

Men ojdå

Nej men vad har hänt här? Inte mycket senaste tiden tydligen. Men jag har varit så satans upptagen med annat, så som sverigeresa och en massa massa jobb. Men jag ska skärpa mig. Jag lovar. Men inte just nu, är på väg till jobbet och är alldeles för bakis efter en riktigt bra utgång igår så jag har redan för mycket att tänka på. Men snart. Jodå. Snart.

Cheers
Fast nej. Idag är jag nykter.

måndag 28 maj 2012

Bildbomb igen (Kerryns sista dygn)

En ny bildbomb. Från den senaste veckan. Mestadels från Kerryns sista dygn. Dom allra sista är från flygplatsen 5 minuter innan hon gick igenom säkerhetsspärrarna.







Roko och jag hade tråkigt på jobbet = Luffarschack på armen.


Packningspanik






Kameran tyckte inte om Kerryns hudfärg men äsch






Say hello to Amsterdam-Dick









Hejdå världens bästa puppy och hej Sverige

Ohå ohej vad det har hänt saker sen jag sist skrev något här. Har jobbat.. rumpan av mig på senaste tiden så har helt enkelt inte orkat/hunnit med det här. Jimmy och Åsa var ju som sagt här, myspysigt var det minsann. Sen kom Annas bror Lasse hit och även Kerryn kom tillbaka från sin Europaresa. Så fruktansvärt underbart att se henne igen. Hon var ju borta en hel månad. Vilket leder till hur hemskt det var när vi idag följde med henne till Heathrow för hennes flight till Bali som sen ska ta henne hem till Australien och vi vet inte när/om vi kommer se henne igen. Vi kramades och kramades och tog dom sista bilderna på oss och så kramades lite till. Och jag stod för gråtandet av en liten skvätt. Kommer bli helt sjukt tomt här nu.

I övrigt så har vi ätit mycket mat i vår underbara trädgård där det är sol hela dagarna, jag har bränt mig lite och försökt njuta så mycket som möjligt av det underbart vackra väder som nu nått oss här i England.
Anna och jag var i Camden i måndags också, alltid lika nice.

Och imorn eller rättare sagt inatt är den stora dagen. strax efter två lämnar jag Acton och strax efter 9 landar jag på svensk mark. Kommer vara hemma i 8 dagar och kunde inte sett fram mer emot det.

Snart är det dags att dra sig mot sista arbetspasset för en vecka, tjoho!
Ska försöka få lite sömn innan det då jag sov sådär 3-4 timmar inatt och antagligen kommer vara vaken mestadels av kommande natt. Så
Cheers
och godnatt för ett tag

lördag 19 maj 2012

Bror stor på besök

Sitter på starbucks på en timmes rast från jobbet. Helt galen jobbhelg är det men än så länge lever jag.
Har ju min finfina bror och bästa Åsa på besök i stan sen i torsdags. Underbart att ha dom här, har hunnit med några små turer till hyde park och primrose Hill/camden på mina små raster från jobbet men har mest varit tvungen att jobba. Får tänka på att jag har 8 dagar i Sverige snart att se fram emot.

Nu är det dock dags att ta sig tillbaka till puben. Kommer antagligen vara där tills sent ikväll.
Cheers ehe

måndag 14 maj 2012

Livet är bra bra ibland

47 timmars ledighet framför mig, på väg hem från jobbet i eftermiddagssolen med nyklippt gräs och syrener. Och på torsdag kommer bror och Åsa hit. Livet är bra bra ibland.

Ikväll blir det middag med Anna och Oliver. Sweeeeeet.

Cheers

onsdag 9 maj 2012

Mat

Numret funkar fortfarande inte vilket har lett till en smått irriterad Johanna. Ska ta mig till 3 imorn innan jobbet och klaga lite..
Förövrigt betedde jag och Anna oss som ett jobbigt gammalt gift par igår på Ikea. Den största diskussionen handlade om vilka krokar till badrummet vi skulle köpa. Men jag måste ju dock påpeka att det är en viktig diskussion....

Nu sova, har aldrig legat i sängen såhär tidigt förut tror jag, klockan är bara halv 1 och jag börjar inte förrän tre imorn så då blir det att sova ut och sen inleda dagen med köttbullar, pasta och massa massa gräddsås. Ska även spendera lite död eftermiddagstid på jobbet imorn med att skriva ihop en lista på mat jag vill ha när jag kommer hem är tanken. Kommer bli bra tidsfördriv..

Cheers