lördag 10 september 2011

Väntan, söta trädgården och Woody Grill.. mm

Sitter just nu i den sötaste lilla offentliga trädgården/parken utanför hammersmith (enligt min telefon, litar dock inte riktigt på den men i dom delarna iaf) och gassar i solen. Riktigt varmt och fint väder här idag, jag börjar fundera på vart regnet tagit vägen, men klagar definitivt inte.
Sitter här och väntar på Anna som är på arbetsintervju på en pub en bit bort. Håller tummarna för att det går bra!

Kan förövrigt säga att vårat hotellrum är en bunker i en täckningslös zon i Acton så mitt internet vägrar när jag är där och kan därmed inte skriva nåt i denna blogg, därmed det kan bli dåligt med inlägg om jag inte är osocial och gör det när jag och Anna är ute någon annan stans.

Vad mer? Jag tappade min telefon i asfalten igår. Har gjort det många gånger förut men tydligen är asfalten mycket hårdare här så en stor spricka pryder nu min skärm. Telefonen funkar ju dock men ändå..
Jag har också ätit något som kan ha varit nåt av det godaste jag ätit. Woody Grill, precis vid Sheperd's Bush Market och som av en händelse precis vid min favoritpub hittills, har nog dom godaste grillada-lamm-rullarna någonsin. Himmelrike är vad det är.

Nu ska jag mentalt försöka få den jobbiga ungen att sluta låta som en häst och fortsätta vänta. Sen blir det ytterligare jobbsök.

Cheers

fredag 9 september 2011

Jobbsök

Ok. Har varit dålig med den här dom senaste dagarna men iaf, vi har landat på Heathrow, fick ett rum med kylskåp på hotellet vilket är jävligt nice då vi kan ha mjölk och saker där. Har också lånat en vattenkokare så just nu lever vi på mackor, nudlar och soppa... men det funkar. Har fixat oystercard så vi åker buss/tåg/tunnelbana lite billigare och har också ett brittiskt simkort. Har tillochmed lärt mig mitt nya nummer, är faktiskt rätt nöjd över det. Ska iväg till ett Internetcafé här i acton och söka lite jobb igen. Anna har förövrigt en arbetsintervju imorn, go henne!
Cheers

tisdag 6 september 2011

måndag 5 september 2011

Nu är det nära!

Nuså! Nu är det nära!
Har packat klart allt idag förutom datorn och några smågrejer till handbagaget. Fixat Flygmusik till telefonen och är redo att åka. Har lite panik över att jag inte har någon panik. Har definitivt inte fattat att jag ska flytta imorn.

Morgondagen ser ut som såhär: Gå upp galet tidigt och hoppa in i duschen. Pussa Elvis hejdå massa massa massa! Dra hemifrån mot Arlanda vid 8 (tack snälla mor och far som skjutsar mig). Kommer antagligen inte komma hemifrån förrän halv 9 (jo men vi känner oss själva, man måste räkna med en halvtimme extra). Planet går inte förrän 14:25 tror jag men vill gärna vara där och vid 12 och kunna landa lite innan det är dags att lyfta, hehe. Checka in bagaget, galet skönt att bli av med, det är sjukligt tungt, gå igenom passkontroller och sånt och dra mig med Anna mot det enda Starbuckset i Sverige, på Arlanda såklart. Ska nog försöka få i mig mat där nånstans också, och säga hejdå till mamma och pappa såklart. Flyga två timmar. Få tag i packningen igen. Hitta taxi på Heathrow och dra oss mot Acton och A-Z. Dumpa väskorna, dö lite grann i sängen. Gå till Spar/Co-op och köpa lite mat och en flaska vin, åh detta lättillgängliga vin. Gå bort till Pineapple och ta en öl, kolla på folk, prata med folk. Njuta av att vara i London. Gå hem, däcka i sängen, kolla TV. Sova.
Och sen är jag redo att ta tag i mitt liv på riktigt.

Ska försöka få tag i ett engelskt kontantkort (isch) så jag har ett nummer att ge till folk också.

Hoppas bara att nån vänlig själ vill ha min bil. http://www.blocket.se/ostergotland/Toyota_Yaris_1_3_35837757.htm?ca=14&w=1
Annars är jag fucked.

Cheers


lördag 3 september 2011

Packning och panik

Packat två halva väskor idag.
Har nog lite mindre panik över packningen nu tror jag. Däremot såna där små saker som jobb, bostad och pengar är ju en piss i havet att ha panik över.
Ehe.

Hoppas att nån vill ha bilen.

Cheers
Eller liknande

fredag 2 september 2011

Att kommentera

Och så var det ju det här problemet med att kommentera på dom här blogspot-bloggarna.
Om ni har ett googlekonto, en gmail funkar det skitbra. Tror att dom flesta androidtelefonerna använder det så ni androidtelefonister kan ha ett konto utan att veta det. Och såklart ni som också har en blogspot-blogg Ni andra.. well skaffa det eller försök klura ut hur man kommenterar ändå. Jag har fortfarande inte förståt det.
Eller helt enkelt hör av er nån annanstans (facebook, skype, hotmail).
Tänkte bara säga det att ni är inte dumma i huvet om det inte funkar. Det är bara elakt mot alla som inte har en gmail.


Min pärla på blocket

Börjar närma sig nu! 3 hela dagar och en morgon kvar innan Arlanda. Det är bara sjukt.
Lade ut min pärla till bil på blocket för att sälja den idag. Det är med sorg i hjärtat men kommer inte ha nåt behov av den på väldigt länge, pengarna däremot är jag i behov av så det fick bli så. Men ändå.













Lärde min mor Skype för ett tag sen också. Underbara grej det där! Tror mamma blev rätt nöjd över att det fanns också, så fiffigt så att säga. Om inte annat blev hon nöjd över att hon förstod det. Jo men hon är söt.
Om nån fin människa som kanske vill höra hur det är med mig ibland av någon anledning inte skulle ha mig som kontakt där, sök på svartgummianka (såklart) och lägg till mig. Kommer nog hänga där rätt mycket framöver.

Fixade hotellrummet till dom första dygnen idag också. Så fort Jaz fick veta att det var vi var det inga problem att få ett rum på A-Z (http://atozhotel.com/). Stammisar- Check!

Har haft ett par dagar nu i veckan med mycket fest och många hejdåkramar men imorn blir det packning hela hela dagen. Kanske ett besök hos min syster och ungarna också men i övrigt bara packning. Måste få koll på allt nu.

Så tills vidare
Cheers