fredag 9 december 2011

Bildbomb

Tänkte lägga in en del bilder på mitt fina umgänge från London.
80% är väl på mina tre babes och mig men det är fina bilder.
Har lånat dom av Mia, Kerryn och Annas facebooks då jag är otroligt dålig på att ta kort på saker och ting. Ska ta mig ut på en ordentlig fotorunda snart, tänkte Hammersmith och Themsen men det får bli en annan gång.
Här kommer bildbomben. Bilderna är helt i oordning men det får ni stå ut med. Klicka på bilderna för att förstora dom.


Var och såg Serenades en kväll. Det var fint.

Mia och Chubbie <3

Anna, jag, Matilda (?) och Mia på hörnet.

Jag och Mia. Och glaset.

Emil och Mia

Jag och Matilda

Babes <3

På promenad i Shoreditch?

På Belushis i Hammersmith

Fotboll, Sverige - England på Wembley

Full Anna vid Picadilly

Puss

Vi är väldigt duktiga på att hålla det städat....

Kerryn

<3

Linus och Hanna

Onykter sötnos som fortfarande inte äger en egen jacka.

<3

Tvättomaten som förstörde våra kläder i Shepherd's Bush

Vi gillar tuttar...

<3

<3

Linus och Hanna

Anna och Kerryn. Söta tjejer på Wetherspoon

Fortfarande. Vi gillar tuttar. Det bara är så.

Hej.

Letar i botten av glaset..

Fotboll, Sverige - England på Wembley

Emil och Mia

Hej. Igen.

Mia på Hammersmith Bridge. Underbart fint.

Jag och en del av allas vår packning på gatan i Hammersmith.

<3

Tack för mig, Cheers.


Granen

Det här är förövrigt våran julgran på puben. Gröna lampor i form av granar, blinkande vita lampor och en del överpyntad.
Meeeeeen den är fin!

Cheers


torsdag 8 december 2011

Morgonen

Ok, gick upp vid halv 5 efter kanske 4 timmars sömn. Tog mig in på Hammersmith Broadway station, missade första tåget så fick vänta en kvart på nästa. Började bli tight om tid. Tåget segade nåt enormt. Kom fram till Victoria station 10 min innan bussen skulle gå. Hade ingen aning om vart jag skulle. Sprang runt halva stationen (ja, det är en stor station) innan jag hittade nån att fråga för att få veta att det var där jag hade startat, bara på andra sidan vägen... hittar busshållplatsen, blir nervös för jag inte vet om jag är rätt och fortfarande inte vet om jag kan betala på bussen eller inte. Bussen kommer med världens snällaste busschaufför och alla potentiella problem försvann. 1 och en halv timme buss, men är ute på motorvägen nu (snart?) så bara en timme kvar. Ska nog gå bra det här. Ska lyssna på Winnerbäck som sjunger om Linköping och sova nu.

Cheers

onsdag 7 december 2011

Packat som en galning

Nu är allt nerpackat och klart tills imorn och min väska får visa vad den går för kan jag säga med alla julklappar i den. Ska iväg till jobbet och köra sista passet till 10 sen raka vägen hem till sängen, lämnar hammersmith 6 imornbitti och kommer till Sverige runt 12..

Cheers allihopa!

tisdag 6 december 2011

Julpynt

Paniken som uppstår när connollys ska julpynta och det är saker bokstavligen överallt i puben. Och paniken som uppstår i brendons ögon när lynda säger att hon ska ta ner den signerade tavlan med irländska rugby/fotbollslaget..
ah underbart!

Blev förvånandsvärt fint förutom alla dessa blinkande lampor och den lite överpyntade granen..

Nu ska det jobbade igen.
Cheers

måndag 5 december 2011

Bio, julpynt, snö och planering

Så ok vad har hänt?
Var på bio igår i Shepherds Bush och såg på nya Twilight med Kerryn. Skulle gått ut efteråt men vi var så trötta och inget annat än Redback var öppet så var duktiga och mogna och åkte hem till sängen istället.
Jobbade idag, stod själv hela kvällen vilket faktiskt gick riktigt bra trots att det var en stor fotbollsmatch. Börjar känna mig riktigt hemma där nu vilket är riktigt skönt. Ska julpynta hela puben imorn med Roko och Lynda och antagligen Brendon. Kan ju bli intressant. Tydligen ska granen bli min stora uppgift. Ehe. Nej men det blir nog riktigt kul tror jag!
Förövrigt har det snöat hemma idag har 90% av min facebook så vänligt berättat. Ingen snö här inte, fortfarande sådär 5 plusgrader om dagarna och nån ynka minusgrad om nätterna. Går i t-shirts och min skinnjacka så.. Dock skulle det ju vara underbart om det kunde finnas lite snö när jag kommer hem. Åker ju faktiskt till Sverige om 2½ dygn!! :D
Bara det inte är nån dum snöstorm så planet inte går så får det hemskt gärna snöa tycker jag. Kommer frysa ihjäl när jag kommer av planet dock men mitt vikingablod får helt enkelt vänja sig.

Iaf. Anna och jag letar lägenhet. Mia flyttade till sin familj idag och Kerryn flyttar till sitt houseshare om en eller två veckor. Kanske ska på nån visning imorn, beroende på när det är. Jobbar 3 till 10. Och onsdag heldag med 4 timmars rast. Måste till Westfield och köpa några sista julklappar och skulle kanske vilja åka upp till Camden nåt innan jag flyger hem men får se hur mycket tid jag har.

Nu ska det sovas dock.
Cheers!


torsdag 1 december 2011

1a December

1a December idag... 10 grader varmt och regn. Det är ingen vinter. VART ÄR VINTERN? Lite tröst att det är likadant hemma i Sverige iaf.
Jobbar som vanligt men ska försöka ta mig upp till Camden imorn på min 4 timmars rast för lite julklappshandlande. För om en vecka åker jag hem till Sverige, YEY! Längtar må jag säga. Även om det är guld här så ska det bli skönt att komma hem och träffa alla igen.

Planer fram tills dess. Bio och en riktig utgång. Kommer antagligen inte ha tid med nåt av det men lite Reddie på söndag skulle ju definitivt sitta fint. Long time no see now. Måste ju göra nåt åt det.

Cheers