torsdag 12 januari 2012
Matchips
Gick förbi Pringles idag på Morrisons (supermarket). Med smaken Steak and Onion Pie. Finns även en walkers med smaken Steak and Ale Pie. Det händer ju bara i England. Prawn coctail, fine. Men steakpie?? Just det, finns en kebab också.. http://www.pringles.co.uk/products/flavors inte helt säker på att den inte finns i Sverige men ändå. Sluta blanda mat och chips!
onsdag 11 januari 2012
Det går bra nu
Det går bra nu.
Slappar fortfarande i sängen. Borde verkligen hoppa in i duschen, gå och handla och laga mat innan jag måste dra mig till jobbet men sitter fortfarande kvar i sängen med chokladen istället. Det kan jag vara värd.
Jobb ikväll från 5 till 11 ungefär. Har sällskap av Kasia från 7 pga Man City v Liverpool men förhoppningsvis blir det rätt lugnt. Är ju januari nu så alla dagar är jädrans lugna. Typ. Januari är den lugnaste månaden på hela året för pubarna här så jag chillar. Gott.
Delad tur imorn, delad tur på fredag, jobbar kväll på lördag och dag på söndag (supersöndag med massa massa fotboll, yehey......). Jobbar som en galning nu eftersom jag var sjuk hela förra veckan.. Så inget ledigt här inte. Men ska försöka klämma in lite skridskor på lördag innan jobbet iaf. Kan bli minst sagt intressant.
Som sagt. Det går bra nu.
Cheers
söndag 8 januari 2012
Internet och mysig kväll
Internet fixat, jorrå det börjar arta sig nu.
Börjar jobbet imornkväll igen.
Haft en mysig kväll med besök från östra London och nu blir det bara en tokchill kväll med relativt tidig sömn tror jag faktiskt.
Rätt så nöjd med mitt liv just för tillfället måste jag säga.
Folk börjar skolan imorn igen hemma i Sverige. Känns väldigt väldigt långt bort.
Nu, filmmys.
Cheers
lördag 7 januari 2012
Bilder på nya hemmet
Ok, så hemma från sjukhuset nu. Anledningen till det var snuskigt mycket ketoner i blodet vilket inte var alltför roligt.
När jag kom hem var jag dock full med energi vilket jag inte var när vi flyttade hit så satte igång med uppackning av väskorna jag har levt i den/dom senaste månaderna och tvättning av ALLA kläder och städning av rummet. Såhär blev resultatet vilket nu och iaf 6 månader (och förhoppningsvis mer) kommer vara vårat hem i Acton där vi till slut hamnade. (Faaaaaaarligt nära Redback, men jag har ju en vit månad nu så det problemet kan vi ju ta när vi kommer dit)
Cheers
fredag 6 januari 2012
Fortfarande sjukhus
Tänka sig vad som kan hända när man bara åker in till sjukhuset för en snabbiskoll av hjärtat.. Blev skrik och panik då min kropp var väldigt väldigt nedbruten av diabetesen, eller ja blodsockret och inte en jobbig influensa som jag trodde.. Fick stanna kvar över natten och är nu inne på min 7e droppåse tror jag. Uttorkad, hej. Ska dock snart bli uppflyttad till nån annan avdelning och träffa diabetessköterska och doktor och sen behåller dom mig nog ytterligare en natt. Har ju haft roligare första vecka på år det måste jag ju erkänna..
Cheers
Cheers
torsdag 5 januari 2012
På Charing Cross igen
Nej men 5 dagar senare insåg jag att sjukhuset kanske är en bra ide. Har kommit fram till att jag har influensa innan jag råkade nämna att jag har diabetes och dom fick panik ( vilket dom alltid får över diabetes här) så sitter nu och väntar på ytterligare en doktor. Har ju bara varit här i över en timme och det är ju jätteroligt att vänta istället för att åka hem till min nybäddade säng och sova. Vet inte om jag skrivit det men vi har faktiskt ett hem nu! Sjukligt fint och nyrenoverat och det är vårt! Tänkte ta lite bilder och så när jag har ork igen. Flyttade in i förgår och allt är kaos då jag inte riktigt orkar ta tag i nåt än men det kommer bli guld. Men ja nu sitter jag och väntar och det är inte alls kul inte.
Får väl hoppas jag och fina Mia som väntar med mig kommer härifrån snart
Cheers
Får väl hoppas jag och fina Mia som väntar med mig kommer härifrån snart
Cheers
tisdag 3 januari 2012
Sjuk
Ok. Mycket har hänt.
Det var nyår, vilket jag spenderade på jobbet. Var kul tills jag fick ett litet mentalt psykbryt och saknade mina vänner väldigt väldigt mycket.
Vaknade upp dagen efter med den värsta influensan jag varit med om. Kan ärligt säga att jag aldrig mått så dåligt som jag gjort dom senaste dagarna. Har varit sängliggande utan att kunna göra nåt i tre dagar. Idag var första dagen jag åt fast mat igen. Klarade av 4½ kycklingnuggets innan jag mådde illa igen. Duktigt!
Har ju då inte jobbat, vet inte när jag kommer kunna gå tillbaka till jobbet igen men hoppas att jag kan göra nåt pass den här veckan iaf så jag kan få några pengar..
Iaf, till dom bättre nyheterna.
Har nycklarna till våran nya lägenhet! Jag kunde inte riktigt åka och kolla på den men Anna gjorde det och efter vad hon har berättat låter det skitbra! Så vi flyttar in imorn! GULD!
Jag kommer ioförsig kanske inte göra mycket annat än att förflytta mig från en säng till en annan men det kommer iaf vara min säng.
Så ja, det var det i snabba drag.
Har bestämt mig för att ta en vit månad när det gäller alkohol för att få ordning på min kropp lite. Och med tanke på hur mycket illamående jag känner bara av tanken kan det nog vara bra.
Men iaf
Cheers
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)