tisdag 28 maj 2013

Hemflytt

Long time, no see. Flyttar hem snart. Till Sverige. Om sadar tva veckor. (Underbart att skriva pa svenska pa engelsk dator, jag vet). Spenderar sa mycket tid jag kan med folket. Dom underbara, min familj har borta som jag kommer sakna sa in i helvete. Nu ska jag forsoka kranga bort min skit till en av dom. 
Hors da.

Cheers, oh sa manga cheers det kommer bli

onsdag 10 april 2013

Still alive

Nej jag har inte dött. Det bara händer så mycket att jag inte har tid att skriva om allt . Och då skriver jag inte om nåt istället. Tror jag försöker leva så mycket som möjligt innan det är dags att flytta hem igen i sommar. Speciellt nu när vårsolen börjar kila fram ibland och jag börjar snurra. Hade fått ett meddelande 7 på morgonen igår som sa jag saknar dig, är i Barcelona. Det tog ner mig på jorden lite igen och jag fortsätter med livet och vardagen. Imorn är jag ledig igen. Då ska jag njuta av solen istället för att vara bakis. Lycka till till mig.

Cheers

måndag 18 mars 2013

Fin kväll med gamla fina vänner

Hade också en sån där underbar kväll på The Bollo i måndags. Firade Rokos födelsedag, har inte träffat honom eller Mel sen i november (!), träffade fint Bollo folk jag inte träffat på ett halvår och sa hejdå till Ania som åkte tillbaka för sin sista termin i Polen i onsdags. Riktigt kul att träffa alla igen, har gömt mig från dom i brist på pengar och tid alldeles alldeles för länge. Fina vänner!













måndag 18 februari 2013

Dator

Sadar ja. Nu har jag en dator ockso. En engelsk dock sa bara engelskt tangentbord. £40 fattigare men tyckte det kunde vara vart. Sitter och forsoker installera och fixa allt so det riktigt blir min nu. Nogra fo saker kvar, sen cvfix i programmet jag laddar ner just nu och sen bara chill resten av kvallen med en film. Hade hela dagen idag och hela dagen imorn ledigt och tror inte jag borjar foran 5 pa onsdag sa  ratt sa bra dagar det har.
Det har ockso varit riktigt fina dagar har i london dom senaste dagarna. Solen skiner, ingen blast och den lilla vind som finns har en tillstymmelse av varme i sig. Och folket pa gatorna har solglasogon och det dar lilla leendet i mungipan som bara infinner sig nar varkanslor borjar vankas.
Var i London, klart den basta tiden pa aret har.

Puss och kram
Cheers


torsdag 14 februari 2013

Äntligen inflyttad

Sådär ja. Har haft en del sjukdagar och på det faktiskt en del ledighet så nu tror jag att jag är helt inflyttad i nya rummet/lägenheten och alla dom där satans små prylarna har fått ett hem. Hittade till och med tid till att försöka mig på att skriva cv idag. Kan inte säga att det gick perfekt men fick nånting nerskrivet iaf. Jobbar idag 3 till stängning men är ledig imorn. Då är det fredag, kanske en tur till studion om Muz ska tatuera sig och sen förhoppningsvis nåt slags chill med mina aussies som står på schemat. Fixar in lite bilder på rummet här. Mina grejer och tavlor i fönstret, mina hattar och diverse på byrån och min aussiekoala på hemma-sverigetavlan. Bättre blir det inte.





söndag 3 februari 2013

Fan

Var lite buggerd igår att jag inte kunde joina den enorma pubcrawlen (ett gäng som går från pub till pub till pub..) för Waitangi Day (New Zeelands nationaldag, isch) igår. Eller ja, när jag såg alla som var utklädda till lamm och bönder på väg dit när jag var på väg till jobbet igår morse var jag rätt så putt faktiskt. Hade varit riktigt grymt men aja.

Iaf. I fredags skrev jag kontrakt för mitt nya rum. Planen var att flytta i fredags med men hamnade på Defectors istället "för jag hade ju hela söndag och måndag på mig att göra det". Så idag skulle jag börja flytta. Kom så långt att jag tog ner första väskan nerför trappen innan jag insåg att jag är utelåst. Utan nycklar till något av ställena, telefon, plånbok eller jacka. Så bra gick det med den flytten idag. Fan.
Söndag idag också vilket betyder att jag antagligen inte kommer kunna få tag på min landlord föräns imorn. Vilket är bullshit, jag vet.
Fan.
Ungefär så glad är jag nu.
Så kommer ha en morgondag med enbart flytt och enormt mycket städ imorn. Fan.

Cheers

torsdag 31 januari 2013

I'm back!

Hallå igen.
Ok så har varit ruskigt dålig på att uppdatera den här på sistone. Så vad har hänt?
Det blev jul i London. Spenderade den först med champagne på jobbet, sen en sväng till Hilton för att sen dra oss (jag, violetta, Sergio, Murray och Crispy) hem till mig för att äta svenskt julbord/spansk tapas. Och dricka öl. Senare på kvällen kom även kasia och Ania och det hela slutade med en riktigt bra kväll. Inte jul-jul, men en riktigt bra kväll.
Sen var det nyår. Började på jobbet med violetta, sen en sväng till notting hill för att plocka upp Sergio (och klämma i oss en satans massa limoncello) och sen vidare in till centrala, möta upp resten av spanjorerna och se fyrverkerierna över Themsen. Sen blir det suddigt. Vi var nånstans, sen houseparty nånstans och sen hamnade jag i en clubkö halv 6 på morgonen och då gav jag upp och åkte hem. Riktigt roligt nyår men framför allt random med mycket flängande. Och bara det faktum att jag var den enda som inte var spansk är väl kanske tillräckligt för att göra det random.
Sen var jag hemma 15 dagar i Sverige. Var helt underbart! Träffade massa fina saknade människor, umgicks med familjen och många promenader med saknade Elvis. Hann även med att ut och rida en sväng vilket jag inte gjort på år så det var riktigt mysigt! Ania kom även och hälsade på dom sista dagarna så jag visade henne mitt svenska hem med mycket flummande. Underbara dagar!
Åkte hem till London igen lagom till Australia Day. Var länge sen jag hade en sån genombra utgång. Begav mig till ett fullpackat temple walkabout för att leta upp Chris, Callum och Crispy, kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt lyckades, utan telefoner, och hade en sån bra kväll med fina vänner, många kramar från random fulla glada aussies, alltid en tillbringare snakebite på bordet och många down under sånger sjungna. En riktigt bra hemgång helt enkelt (även fast Murray, that bastard, övergav oss för Marocko)
Nu har jag haft en del helt galna dagar på jobbet från morgon till natt samtidigt som jag är mitt i ett rumsletande/flytt/uppsägande av alla räkningar med gamla lägenheten. England måste vara ett av dom dummaste länderna att flytta i för smidigt är det inte.. Hoppas att allt löser sig nu i dagarna dock, håll tummarna.
Nu: jobb

Cheers

onsdag 19 december 2012

Julmat

På väg hem från Ikea min älskade här i London. I påsen ligger nu julskinka (!!!!!!) som jag på nått sätt ska lyckas tillaga, Janssons frestelse, senapssill, lussekatter, pepparkakor, saffransglögg (?!), viltkorv, lingonsylt, saltlakrits med mera. Yum Yum Yum! Har även prinskorv och köttbullar (mammas egna, åhåjo) så förhoppningsvis ska det bli jul här med. Blir nog bra det här.

Cheers

tisdag 18 december 2012

Jul

Så är ledig julafton och juldagen nästa vecka. Vet inte om det är bra eller dåligt då jag kommer sitta i London och sakna min familj massor. Så tänkte försöka hinna ta mig till Ikea och köpa lite julmat så jag kan göra mig (och antagligen Murray och kasia) ett minijulbord iaf. Det är planen.

Cheers

The Hives och personalfest

Ok, så mycket har hänt. Drog på konsert med Karl i fredags. The Hives var helt galet bra. Stod längst fram på roundhouse så kom hem lite sådär lagom sliten på kvällen. I lördags var det jobb som gällde till 5, sen hem och slänga i sig lite mat och sen tillbaka till jobbet för personal/jul fest. Och vilken fest det blev. Shots, shots, shots slutade med att jag sådär runt 5 på morgonen fick en nyckel och sov i ett av dom tomma hotellrummen. Så jo, fri natt på hotell sådär på fyllan, gjorde uppvaknandet dagen efter iaf lite bättre. Skulle dock jobba från 12 (tillsammans med alla andra som var lika bakis som jag) och det kan ha varit den segaste dagen på jobbet någonsin. Men såhär i efterhand var det värt det. Sov sådär 14 timmar inatt och är ledig idag och imorn så ska nog komma tillbaka på rätt köl igen.

Cheers

onsdag 5 december 2012

Snö

Oh höll ju på att glömma. Det snöade i London imorse. Den smälte långt innan den nådde marken och bitvis var det bara regn men där emellan var det snö! :)

Cheers

Silly me

Ok så ja, ni som känner mig vet att jag brukar kunna vara lite klantig ibland, glömma plånböcker lite här och var och tappa bort mobiler och diverse ting. Men idag förvånade jag till och med mig själv. Ska till Paris idag (Yey) och skulle vara på Victoria station vid 7 imorse. Vilket jag var. Packade min väska igår viker jag aldrig gör kvällen innan just av den anledningen att jag alltid har glömt nåt. Men jag har inte haft tid så det fick helt enkelt bli igårkväll. Visste också att man kan åka till Frankrike med buss med pass eller ID. Tänkte jagar har ju mitt körkort och det använder jag ju alltid som ID. Det jag inte tänkte på är att här i UK har man körkort och sen har man ID, som är ett mellanting mellan körkort och pass. Dvs man får resa på sitt IDkort medans körkort bara gäller dom identifiering. Ni ser vart det här är på väg.. Hade iaf hela tiden tänkt att jag tar med mig passet iaf för säkerhets skull. Men så var det ju det här med att alltid glömma nånting.. Vilket den här gången var mitt pass. Så här stod jag kvart över 7 när bussen skulle gå 8 och insåg att jag måste ha passet för att få checka in. Och mitt pass ligger i Acton.
Panikringde och väckte Anna som letade upp passet och slängde sig i en taxi till Victoria. Dom skulle nog ha hunnit i tid om det inte vore för bilkön dom fastnade i pga en olycka. Återigen är inte förvånad. Så ungefär 5 min efter att min buss åkt, med Kasia i då hon var tvungen att åka då hon redan checkat in, kommer Anna i taxin med passet. Hade dock tur då nästa buss skulle gå 2 timmar senare och var långt ifrån full så snackade med eurobusskillarna och dom hjälpte mig med att komma på nästa buss istället med fel biljett. Så tack till dom snällisarna och just i detta nu rullar jag ut från Victoria, ut från London med sikte på Paris!

Kanske inte det smartaste jag gjort i mitt liv men det löste sig ju iaf ganska bra.
Silly me
Cheers

söndag 2 december 2012

Del 2 av förra inlägget

Cheers

Mami, winter wonderland och massa catch up

Länge sen. Sen sist har jag haft en guld långhelg med mami och Gunilla i London med Madame tussards, harrods och massa London. Varit på vinterpromenad på Londons mörka gator och sett julpyntningen i westfield. Har även julpyntat puben som nu är jättefin och mysig med två julgranar bland annat. Var också en kväll med Anna till winter wonderland i hyde park. Åkte massa berg och dal banor, och snurriga karuseller där från en vi hade en underbar vy över London (även om jag var lite rädd för panik och mest hade mina ögon slutna). Drack öl i en snurrkarusell och gick på julmarknad. Har också varit på defectors igen och blev kär i deras öppna brasa vid dom slutna sofforna, nästan som att vara hemma. Har haft en riktig rolig catch up kväll med Siobhan och Murray då jag gjorde av med alldeles för mycket pengar och lyckades glömma min plånbok på belushis (som jag dagen efter kunde hämta hel och fin och precis som jag lämnat den då dom varit fina och tagit hand om den).
Och nu är det väldigt mycket taggande för Paris som gäller. Kommer bli helt galet grymt!

Slänger in lite bilder, som vanligt antagligen i helt oordning men enjoy :)

Cheers