tisdag 14 februari 2012

Sötko kommer hit!

Woooaaaa.
Imorn (rättare sagt om sådär 12 timmar) får jag äntligen träffa min efterlängtade Sötko Julia igen! Insåg häromdagen att det nästan är ett halvår sen jag sist träffade henne. Vilket nog är det längsta på 6-7 år. Meeeeen imorn kommer hon och hennes två unikompisar hit och ska leva livet i London tills söndag. Kommer bli galet!
Var iväg till Blacks idag innan jobbet och köpte luftmadrass så dom har nåt att sova på, eftersom dom slaggar i våran studio hah. Och vilken tur hade inte jag som hittade en perfekt dubbelluftmadrass med inbyggd pump som kostat £50 men som på rean kostade £25. Kung! Eller juni. Hehe.

Så nu ikväll ska jag städa och fixa lite tvätt och sådär fix tills det är dags för sängen och för mig en tidig morgon imorn, måste ju nästan åka hemifrån vid 10! Herrejisses hur ska det gå?
Och ja, fick ledigt hela dagen imorn så det kommer bli en awesome dag helt enkelt.

Tack för mig
Cheers


lördag 11 februari 2012

Lördag

Tog några pre-firande öl för Roko på jobbet igår. Ikväll blir det ännu mer. Kom hem 3 igår, på väg till jobbet nu. Och just det, det är tre stora landskamper i rugby ikväll för Irland, England, och Skottland v Wales. Ehe.
Måste också säga att det var lite deprimerande att rulla in i Acton igår och det inte fanns några eftersläntrande redbackbesökare att se nånstans. Fick reda på att det är mina satans grannar som är anledningen till att dom var tvungna att stänga ner. Humpf. Men idag är det en solig dag iaf! (även om min telefonkamera försöker dölja det)

fredag 10 februari 2012

Hektiskt liv

Jaha vad har hänt? Det kom mer snö inatt. Som försvann idag. Man måste ju bara älska sandningen här. "en hög här, en hög där... Fäääärdig!" eh ja. Jobbar i princip hela tiden eftersom mina chefer är borta och vi då är kort om personal. Men mycket pengar i slutet av veckan blir det! Vilket kan behövas då julia kommer på onsdag!! Wiee! Aaaaaahh! Längtar.

Sitter på E3 p väg till jobbet nu. Ikväll ska det jobbas fredagskväll med Roko och Kasia. Tror det kan bli rätt roligt. Imorn är det samma sak och då ska det dessutom firas Rokos födelsedag! Fast det är en hemlis, hihi.

Och så väntar stora kasiafesten också för att fira att hennes ex försvinner. Det finns alltid en bra anledning till fest jodå. Och massa juliatid nästa vecka såklart. Och sen kommer mamma också. Jag lever ett hektiskt liv jag. Och så ska jag försöka hinna med att träffa Lewis och mina fina vänner här också. Men jag klagar inte jag, jag har ett fint liv jag, jo det har jag!

Cheers!

tisdag 7 februari 2012

Tur

Missade precis min buss (440) som jag vanligtvis tar till jobbet imorse så fick ta E3an istället. Och när jag kom till jobbet berättade en kund att den bussen (kan ha varit den innan men tror det var min buss) hade krockat med en annan buss på Acton High Street vilket är precis efter min busshållplats. Ingen hade blivit skadad men jag hade ju definitivt blivit sen till jobbet om jag tagit den. Ibland har man tur, jodå.

Cheers.


måndag 6 februari 2012

Snö

Jo men visst vet ni. Det snöade igår. Vilket stängde ner hela Londons kollektivtrafik. (Jo men sådär en dm snö gör det med den här staden) Och minicabsen kunde ta hutlösa priser. Själv låg jag inne i sängen och mysde framför en film och hade det varmt och skönt. Andra hade paniknatt. AHHH människa! Meeen iaf. Snö var det. Den låg till och med kvar idag. Eller ja, blask är väl mer rätt ord. Och mina skor är inte gjorda för snö. Kylan är ju dock inte som vissa ställen i Sverige jag hörde om, men runt nollan är kallt så det räcker.
Men mysigt är det ju, det kan jag ju medge.

Cheers

lördag 4 februari 2012

Shopping på Westfield

Drog mig ju till Westfield häromdagen för att skämma bort mig själv med lite nya kläder. Även om jag inte är störtförtjust i Westfield så finns det ju en del nice butiker. Med en hel del nice reor. Och det gillar vi. Så det här kom jag hem med.
(går att klicka på bilderna för större bilder och sådär om det skulle behövas)

Flanellskjorta för £15 från New Look


Topp med fåglar för £13 från New Look

Kofta från HM för £15


Topp från Pull and Bear för £2 har varit £10

Topp från HM för £7

Örhängen från New Look för £3

Och sist men inte minst.
En röd jacka (som jag har letat efter väldigt länge, den har dock finare färg på riktigt)
Som verkligen behövs i den här satans kylan som är nu, behövde nåt varmare än skinnjackan.
Iaf. Megarea på Pull and Bear och jag fick den för £20. Den har kostat £70. Eller £80. Kommer inte ens ihåg. Men jag är nöjd. Jodå.


Imorn blir det upp tidigt till jobbet igen till 11. Klockan är nu halv 3 och jag kom hem därifrån för en halvtimme sen... Jobbar till 6 och sen kommer Lewis hit och botar sin baksmälla med chillkväll hos mig. Och jag får vila min kropp lite. Kan bli bra.
Tack för mig
Cheers


torsdag 2 februari 2012

Men låt dom ha byxor

Men herrejesus vad det här landet är elakt mot sina barn.
Detta med skoluniform asså. Tänker inte ha diskussionen om huruvida det är bra eller inte för den skulle kunna hålla på väldigt länge. (Det skrämmer mig fortfarande dock när man råkar röra sig ute vid tiden när alla slutar skolan och det kryllar av välklädda små skitungar överallt, missförstå mig inte. Dom flesta är faktiskt skitungar, har aldrig varit med om så dryga barn/ungdommar.)
Iaf. Det jag skulle komma fram till var att eftersom jag måste använda mina jeans på jobbet varje dag så använder jag gärna nånting annat, som strumpbyxor och så vidare, när jag är ledig. Vilket jag var igår. Och så ska vi också tillägga att det är fasligt kallt här denna vecka. Sådär kallt att jag börjar tro jag ska frysa ihjäl lite grann. Vilket jag ju inte tänkte på när jag tog på mig ett par strumpbyxor innan jag gav mig ut. Fy satan vad det var kallt! Tyckte lite synd om mig själv till jag insåg att det var av min fria vilja jag hade det på mig och fick lida av det. MEN. Alla dessa unga tjejers skoluniformer (det var sluta-skola-tid) som består av en flygig kjol (inte ens nån slags värme) och strumpbyxor. Som dom måste ha varje dag till och från skolan. Året om! Det är ju kallt!! Ge dom byxor för helvete!

Ehm ja. Dom är fortfarande jobbigt folk på bussen men tyckte lite lite synd om dom måste jag säga.

Ikväll är det jobba från 4-10. Kul pass.

Cheers