torsdag 2 februari 2012

Men låt dom ha byxor

Men herrejesus vad det här landet är elakt mot sina barn.
Detta med skoluniform asså. Tänker inte ha diskussionen om huruvida det är bra eller inte för den skulle kunna hålla på väldigt länge. (Det skrämmer mig fortfarande dock när man råkar röra sig ute vid tiden när alla slutar skolan och det kryllar av välklädda små skitungar överallt, missförstå mig inte. Dom flesta är faktiskt skitungar, har aldrig varit med om så dryga barn/ungdommar.)
Iaf. Det jag skulle komma fram till var att eftersom jag måste använda mina jeans på jobbet varje dag så använder jag gärna nånting annat, som strumpbyxor och så vidare, när jag är ledig. Vilket jag var igår. Och så ska vi också tillägga att det är fasligt kallt här denna vecka. Sådär kallt att jag börjar tro jag ska frysa ihjäl lite grann. Vilket jag ju inte tänkte på när jag tog på mig ett par strumpbyxor innan jag gav mig ut. Fy satan vad det var kallt! Tyckte lite synd om mig själv till jag insåg att det var av min fria vilja jag hade det på mig och fick lida av det. MEN. Alla dessa unga tjejers skoluniformer (det var sluta-skola-tid) som består av en flygig kjol (inte ens nån slags värme) och strumpbyxor. Som dom måste ha varje dag till och från skolan. Året om! Det är ju kallt!! Ge dom byxor för helvete!

Ehm ja. Dom är fortfarande jobbigt folk på bussen men tyckte lite lite synd om dom måste jag säga.

Ikväll är det jobba från 4-10. Kul pass.

Cheers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar