Just det, skulle ju återkomma ikväll. Jo men ja. Gjorde training idag, mycket typ hygien och säkerhet, customer service och teamwork. Blir lite segt ibland men är sånt där jag känner jag kommer ha nytta av nån gång. Vet bara inte när. Iaf, imorn ska jag hela vägen till islington till 10 för att lära mig att göra kaffe. Kan ju bli intressant. Bara 3 timmar dock så tror jag kommer överleva. Trots en morgon som börjar vid 8. Är inte van vid det här! Klockan är 20 över 11 nu och jag har varit redo att sova i en timme, definitivt nästa på schemat ikväll. Iaf så känns det bra. Satte min sista fot inne på Connollys i söndags när jag hämtade min sista lön, vilket faktiskt gick förvånandsvärt smidigt! Så ja, dags för nästa kapitel nu. Är ledig i helgen också så ska försöka ha ytterligare några timmar med Lewis. Tänk 3 (2,5) helger i rad, det vore ju fantastiskt! Och lite otroligt.. Bäst att inte hoppas på för mycket. Kaffekurs imorn, go!
Cheers
tisdag 17 juli 2012
Trainingcourse
Sitter på Fullers trainingcourse med nya jobbet. Varit här sen halv 10 imorse så börjar bli lite seg måste jag erkänna. Men jävligt nyttigt måste jag säga! Återkommer senare, nu är rasten slut
Cheers
Cheers
lördag 14 juli 2012
Vart kom den här positiviteten ifrån?
Måste säga att det känns som att livet flyter på rätt bra just nu.
Har börjat bo in mig riktigt i lägenheten och jag gillar det mer och mer för varje dag. Bara vi får ta den där turen till IKEA och köpa klädstängerna så jag kan få undan alla resväskor och kläder ÖVERALLT i sovrummet så ska det nog bli riktigt bra. Men det får bli när vi har pengarna.
Har haft riktigt mysdagar med Ewelina nu också. En sån slapp vindag i riktig Londonanda igår borta vi Acton Central stationen och en myskväll med ljus i soffan har det bjudits på. Mysis helt enkelt.
Skulle ju egentligen påbörjat min extreeeeemt långa mysishelg (ända till söndag!) med Lewis vid det här laget men eftersom att kvastskaftet lyckades såga sönder handen på jobbet idag får jag helt enkelt vänta tills imorn. Tror det kan bli en rätt bra helg ändå må jag säga.
Var på bryggerivisning i onsdags med nya jobbet. Rätt kul faktiskt och fick ju då också träffa större delen av teamet jag kommer jobba med och det verkar som riktigt bra människor! Så känns riktigt positivt det här. Känns skönt också att komma in i en nyöppning och då också med några få nya i det redan existerande teamet än att komma in en random dag i ett redan fungerande team. Nu kommer jag in i nyöppningen och bara flyter in så att säga. Tror jag. Så ja, ser faktiskt fram emot att börja.
Positiv Johanna kan ni tänka med en förvånad min. Men ja, som jag inledde med, det flyter på rätt bra nu. Till och med den envisa förkylningen som suttit i i tre veckor börjar lätta lite nu. Låter fortfarande som en 80åring som rökt i ja, 80 år när jag vaknar på morgonen men det börjar lätta resten av dagen. Regnar dock fortfarande i London. Det kan nog ingen göra nåt åt, hur mycket positiva tankar man tänker.
Ska försöka ta några bilder på lägenheten nu i dagarna också. Nu när det faktiskt hålls rätt städat, tro det eller ej. Bara all denna tvätt att ta hand om och sen kan jag slappna av. Så ja. Jag gillar det här. Tror det mest är lättnad över att vara borta från förra jobbet men vi kan ju låtsas att det är nåt annat.
Nej nu är det dags att lyssna några fler låtar av kvällen Death Cab For Cutie och sen gå och lägga sig. Notera att klockan är 12 en fredagkväll och jag tycker det är helt normalt att lägga mig och sova. Den där Ewelina börjar nästan få ordning på min dygnsrytm också! Jag vaknade vid halv 10 härom morgonen och kunde inte somna om så hade en chill morgon och gick upp och åt frukost istället. Jag vet, ni är chockade, vem är den här nya positiva Johanna med nästan en normal dygnsrytm. Som dessutom har hittat tillbaka till blogganden. Jag vet faktiskt inte riktigt själv. Får se om hon håller i sig eller om hon försvinner om ett tag men för tillfället tror jag faktiskt att jag gillar det rätt bra.
Cheers my dears
Har börjat bo in mig riktigt i lägenheten och jag gillar det mer och mer för varje dag. Bara vi får ta den där turen till IKEA och köpa klädstängerna så jag kan få undan alla resväskor och kläder ÖVERALLT i sovrummet så ska det nog bli riktigt bra. Men det får bli när vi har pengarna.
Har haft riktigt mysdagar med Ewelina nu också. En sån slapp vindag i riktig Londonanda igår borta vi Acton Central stationen och en myskväll med ljus i soffan har det bjudits på. Mysis helt enkelt.
Skulle ju egentligen påbörjat min extreeeeemt långa mysishelg (ända till söndag!) med Lewis vid det här laget men eftersom att kvastskaftet lyckades såga sönder handen på jobbet idag får jag helt enkelt vänta tills imorn. Tror det kan bli en rätt bra helg ändå må jag säga.
Var på bryggerivisning i onsdags med nya jobbet. Rätt kul faktiskt och fick ju då också träffa större delen av teamet jag kommer jobba med och det verkar som riktigt bra människor! Så känns riktigt positivt det här. Känns skönt också att komma in i en nyöppning och då också med några få nya i det redan existerande teamet än att komma in en random dag i ett redan fungerande team. Nu kommer jag in i nyöppningen och bara flyter in så att säga. Tror jag. Så ja, ser faktiskt fram emot att börja.
Positiv Johanna kan ni tänka med en förvånad min. Men ja, som jag inledde med, det flyter på rätt bra nu. Till och med den envisa förkylningen som suttit i i tre veckor börjar lätta lite nu. Låter fortfarande som en 80åring som rökt i ja, 80 år när jag vaknar på morgonen men det börjar lätta resten av dagen. Regnar dock fortfarande i London. Det kan nog ingen göra nåt åt, hur mycket positiva tankar man tänker.
Ska försöka ta några bilder på lägenheten nu i dagarna också. Nu när det faktiskt hålls rätt städat, tro det eller ej. Bara all denna tvätt att ta hand om och sen kan jag slappna av. Så ja. Jag gillar det här. Tror det mest är lättnad över att vara borta från förra jobbet men vi kan ju låtsas att det är nåt annat.
Nej nu är det dags att lyssna några fler låtar av kvällen Death Cab For Cutie och sen gå och lägga sig. Notera att klockan är 12 en fredagkväll och jag tycker det är helt normalt att lägga mig och sova. Den där Ewelina börjar nästan få ordning på min dygnsrytm också! Jag vaknade vid halv 10 härom morgonen och kunde inte somna om så hade en chill morgon och gick upp och åt frukost istället. Jag vet, ni är chockade, vem är den här nya positiva Johanna med nästan en normal dygnsrytm. Som dessutom har hittat tillbaka till blogganden. Jag vet faktiskt inte riktigt själv. Får se om hon håller i sig eller om hon försvinner om ett tag men för tillfället tror jag faktiskt att jag gillar det rätt bra.
Cheers my dears
fredag 6 juli 2012
Inflyttad
Sådär ja. Nu sitter jag här i min nya lägenhet i en av sofforna i köket. Anna och Ewelina sorterar skor bakom mig och jag bloggar lite såhär innan det är dags att dra sig till jobbet för några timmar. Jobbar bara 2-7 idag så det är ett helt ok pass en fredag. Därav blir det lite mini-inflyttningsfest ikväll. Vinboxen står i kylen, god mat lagas när jag kommer hem, lite blandat folk kommer och det blir antagligen bara jävligt mysigt och nice. Förhoppningsvis kommer Lewis förbi också vilket vore trevligt då det var 5 veckor sen jag såg människan..
Iaf så tror jag att det blir en förbannat bra kväll.
Är supernöjd med lägenheten. Bara lite småfix kvar, blir att shoppa Ikea på söndag när jag fått min lön bland annat några klädstänger att hänga kläderna på då vi bara har en garderob på tre tjejer.. Och en sängstomme till mig så jag slipper sova på en madrass på golvet som jag gör nu. Men förutom det, UNDERBART! Bilder kommer när jag orkat fixa det. Så söndag kanske.
Tills dess
Cheers
Iaf så tror jag att det blir en förbannat bra kväll.
Är supernöjd med lägenheten. Bara lite småfix kvar, blir att shoppa Ikea på söndag när jag fått min lön bland annat några klädstänger att hänga kläderna på då vi bara har en garderob på tre tjejer.. Och en sängstomme till mig så jag slipper sova på en madrass på golvet som jag gör nu. Men förutom det, UNDERBART! Bilder kommer när jag orkat fixa det. Så söndag kanske.
Tills dess
Cheers
onsdag 4 juli 2012
Flytt
Håller ju då på att flytta. Har varit väldigt fram och tillbaka med.. allt men nu tror jag att allt ska vara löst och bra. Flyttade Ewelinas grejer igår och idag har vi kört en stor bil med våra grejer. Inte allt än men ska ta resten senare ikväll. Sover sista natten på Chatsworth Gardens ikväll. Kommer definitivt sakna det här rummet. Meeeeeen lägenheten vi ska flytta till är underbar! Ett jättestort (Londonmått) nyrenoverat sjukligt fräscht kök som vi även kommer använda lite granna som vardagsrum. Dessutom så är det VÅRAT EGNA KÖK. Nyrenoverat jättefräscht badrum (med badkar :D ) Två rum så Anna och jag kommer fortfarande dela men det gör inte så mycket. Det som gör lite är att det ligger på 3e (4e svenska mått) våningen. Underbar utsikt över västra London, ohja. Men det finns ingen hiss... Vilket betyder att vi blir svettiga som.. ja svettiga grisar när vi ska bära upp allt. Men jag kan nog vänja mig med dom där trapporna också. Kommer ju trots allt betala typ £200 (2000SEK) mindre i månaden än jag gör nu så jaaaaa.
Bilder kommer när jag lagt in på datorn.
Nu ska Anna och jag ha en sista finmiddag och chilla nån timme i trädgården (som jag nog ärligt kommer sakna allra mest med det här huset).
Cheers
måndag 2 juli 2012
Ensam på dubbeldäckare
Sitter helt ensam på en dubbeldäckare för första gången i mitt liv. Det är.... ensamt. På väg hem från jobbet, har varit en kämpig dag idag. Inte för att det var busy för det var det definitivt inte utan för att jag är megasjuk. Sådär har feber och hostar upp lungorna var 5e sekund. Och så råkade jag nog överdosera lite paracetamol där ett tag vilket inte gjorde mig piggare. Men nu är jag på väg hem iaf. Flytten närmar sig också. Flyttdag på onsdag, är vi förvånade över att jag är svinsjuk? Inte riktigt nej. Ska hem och dricka te och mysa med Anna och ewelina nu innan jag kommer stupa i säng. Upp till jobbet till 11 imorn igen. Men Kents engelska versioner av hagnesta Hill och isola som omväxling i hörlurarna håller mig uppe i precis rätt mode.
Cheers
Cheers
söndag 1 juli 2012
1a juli
Den fruktade dagen. 1a juli. Em-finalen. Kan inte säga att jag ser fram emot det. Men sen är skiten över och jag kommer förhoppningsvis få lite mer ledigt. Flyttar på onsdag förövrigt. Yey.
Cheers
Cheers
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)