lördag 14 juli 2012

Vart kom den här positiviteten ifrån?

Måste säga att det känns som att livet flyter på rätt bra just nu.
Har börjat bo in mig riktigt i lägenheten och jag gillar det mer och mer för varje dag. Bara vi får ta den där turen till IKEA och köpa klädstängerna så jag kan få undan alla resväskor och kläder ÖVERALLT i sovrummet så ska det nog bli riktigt bra. Men det får bli när vi har pengarna.
Har haft riktigt mysdagar med Ewelina nu också. En sån slapp vindag i riktig Londonanda igår borta vi Acton Central stationen och en myskväll med ljus i soffan har det bjudits på. Mysis helt enkelt.
Skulle ju egentligen påbörjat min extreeeeemt långa mysishelg (ända till söndag!) med Lewis vid det här laget men eftersom att kvastskaftet lyckades såga sönder handen på jobbet idag får jag helt enkelt vänta tills imorn. Tror det kan bli en rätt bra helg ändå må jag säga.
Var på bryggerivisning i onsdags med nya jobbet. Rätt kul faktiskt och fick ju då också träffa större delen av teamet jag kommer jobba med och det verkar som riktigt bra människor! Så känns riktigt positivt det här. Känns skönt också att komma in i en nyöppning och då också med några få nya i det redan existerande teamet än att komma in en random dag i ett redan fungerande team. Nu kommer jag in i nyöppningen och bara flyter in så att säga. Tror jag. Så ja, ser faktiskt fram emot att börja.
Positiv Johanna kan ni tänka med en förvånad min. Men ja, som jag inledde med, det flyter på rätt bra nu. Till och med den envisa förkylningen som suttit i i tre veckor börjar lätta lite nu. Låter fortfarande som en 80åring som rökt i ja, 80 år när jag vaknar på morgonen men det börjar lätta resten av dagen. Regnar dock fortfarande i London. Det kan nog ingen göra nåt åt, hur mycket positiva tankar man tänker.

Ska försöka ta några bilder på lägenheten nu i dagarna också. Nu när det faktiskt hålls rätt städat, tro det eller ej. Bara all denna tvätt att ta hand om och sen kan jag slappna av. Så ja. Jag gillar det här. Tror det mest är lättnad över att vara borta från förra jobbet men vi kan ju låtsas att det är nåt annat.

Nej nu är det dags att lyssna några fler låtar av kvällen Death Cab For Cutie och sen gå och lägga sig. Notera att klockan är 12 en fredagkväll och jag tycker det är helt normalt att lägga mig och sova. Den där Ewelina börjar nästan få ordning på min dygnsrytm också! Jag vaknade vid halv 10 härom morgonen och kunde inte somna om så hade en chill morgon och gick upp och åt frukost istället. Jag vet, ni är chockade, vem är den här nya positiva Johanna med nästan en normal dygnsrytm. Som dessutom har hittat tillbaka till blogganden. Jag vet faktiskt inte riktigt själv. Får se om hon håller i sig eller om hon försvinner om ett tag men för tillfället tror jag faktiskt att jag gillar det rätt bra.

Cheers my dears


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar