onsdag 21 mars 2012

Galenskap

Ok så vart var vi senast? Innan Paddys Day?
O herre vilken dag. Eller helg. Till att börja med var fredagslunchen den mest stressiga lunchen sen jag började där 4 månader sen. Och såklart jobbade jag även fredagskvällen. Som också var en sjukligt busy. Kom väl hem runt 3 fredagsnatt. Började jobba igen 12 på lördagen, även kallad St. Patricks Day. Var massor att göra redan från 12. Vid 3 började den första av dom viktiga rugbymatcherna och det blev busy på allvar. Vi sprang ju dessutom ut med mat till 4 ungefär. Vid 4 blev det en sån där bar där det står minst 20 pers på varje sida av baren (3) och väntar. Och så var det tills 1 när vi stängde. Vid 5 kom Kasia. Tyckte synd om henne med tanke på den chock hon lär fått när hon kom till puben. Jag var utanför baren en gång från 4 till 1. Och det var för att försöka hitta nån slags macka att äta och hälla i mig två redbull på 5 sek. Helt galen kväll men det gick faktiskt förvånandsvärt bra. Med tanke på att det kan bli lite trång ibland när man är två pers i den lilla baren och den kvällen var vi 5 som serverade + två diskplockare så är det chockerande. Tror det var den bästa kassan dom nånsin haft i den puben och då har mina chefer haft den i 10 år.. Så ja, det var busy. Förutom incidenten med kvinnan som kastade in ett halvfullt pintglas på oss i baren så var det riktigt rolig stämning. Säga vad man vill om britter och irländare men festa kan dom. Och det på ett bra sätt. Inte svenskt Jag-blir-stuppackad-och-strippar-på-scen-sättet. Utan sättet att alla älskar varandra. Och när den jättegamla skrynkliga gubben som suttit i hörnet tyst hela kvällen och druckit sin guinness ställer sig upp och tokbuggar mitt i trängseln kunde man inte annat än att le. "Friendliest day of the year" är sloganen för Paddys Day. Och det var det verkligen.
Så för att sammanfatta. För alla som aldrig upplevt en riktigt St. Patricks Day. Gör det. Och då kan jag bara tala för hur det var på en irländsk pub i London. Tänk hur det är i Irland. Å herre vad kul.

Så åkte från puben runt halv 3 efter att min chef bjöd på några pints. Skulle vara tillbaka igen klockan 1 dagen efter. Söndagen var en seg dag. Men det var det för alla å andra sidan så. Har nog aldrig sålt så mycket kaffe som vi gjorde den dagen. När Kasia och jag slutade klockan sex tänkte vi stanna på en pint då vi fick en varsin av en stammis. Det började dock gå utför nånstans när han köpte en till åt oss. Och när vi sen kom på att vi hade minst 5 i kassan sen dagen innan. Och började dricka. Ordentligt. Och varje gång man tänkte gå fick ytterligare en pint framför näsan. Kan säga att börja dricka första gången man sätter sig ner och slappnar av efter att ha jobbat arlset av sig hela helgen och dessutom bara har ätit typ ett halvt mål mat under dagen gör en full. (Och att bli full på jobbet är inte heller så bra Johanna, nehejdå. Men tror jag höll mig någorlunda duktig.. tror jag.)
Vilket slutade med att Johanna åkte hem och hoppade på sin granne hon knappt känner och förklarade (ett par gånger) att hon var full.

Såå kommer vi till måndagen. Eftersom jag varit full kvällen innan, bakis hela måndagen tills jag gick till jobbet vid 5 var jag seg. Då jag ju som jag förklarat ovan fortfarande inte sovit igen helgen, bara fyllan. Så, som sagt, galet trött. Klarade mig till 11 då jag åkte hem. Skulle steka ägg för jag var hungrig. Visade sig att en plaststekspade smälter om man lämnar den på stekpannan när den hettas upp. Visade sig också att när Johanna får panik och då sätter den under kallt vatten bildas det massor ånga/rök. Vilket sätter igång brandalarmet i hela huset. Klockan halv 1 på natten. En måndag. Då ALLA av mina grannar sover. Som då vaknade. Inklusive grannen jag kvällen innan hoppat på.. Hur man får alla sina grannar att hata en...

Men jotack annars är allt fint. Ledig idag. Ska städa idag. Vilket har behövts i sådär 2-3 veckor. Fick även mitt bankkort idag vilket kändes fint.
Och solen skiner. Och det är varmt.

Så vi hörs då.
Cheers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar