fredag 16 mars 2012

Min stora 20årsdag

Min 20årsdag då.

Började söndag kväll när jag sent kom hem från jobbet med en pizza i ena handen. Trodde att Anna skulle sova men blev istället mött i dörren av henne och Kerryn och en vodka. Så fort klockan blev midnatt var det officiellt min födelsedag och dom började tvinga i mig vodka och baileys. Spelade partymusik och tokdansade på den lilla yta vi har i sovkläder. Många galna bilder från den natten och hade galet kul. Kerryn däckade vid 3 och Anna och jag hittade en blå penna som sen täckte det mesta av hennes ansikte och arm. Vi somnade runt 4, halv 5 kanske tror jag. Gick upp vid 9 för skulle vara på jobbet vid halv 11 och lära mig nya kassaapparaten. Var fortfarande full tror jag, men kul var det. I gassande solsken och med solbrillorna på drogjag sen till Kasia och tog en födelsedagscupcake (för födelsedagar är alltid bra anledningar till cupcakes) och uppdaterade oss på uteserveringen. Drog sen hem igen i tron att Anna skulle ha jobbat. Men icke. Hon och Kerryn hade varit iväg och handlat jordgubbar, vindruvor, juice, vin, kyckling, philadelphia och baguetter till en picknick jag då fortfarande inte visste vart den skulle vara, även om jag hade mina aningar. Även champagnen stod framme och väntade. Hoppade in i duschen och fixade mig iordning då jag tydligen låg efter i tidschemat.
Packade sen in oss själva i en taxi som hade fått order om att inte tala om vart vi skulle. Och kan säga att jag aldrig har åkt en sån krånglig väg till norra London. Var konstant lost och hade lika gärna kunnat varit i Paris som i London, jag hade kort sagt ingen aning om vart vi var eller vart vi var på väg, då han ju inte tog den vanliga vägen till dit jag trodde vi skulle. Såg dock på vägskyltar att vi var på väg mot norra London och när jag sen såg Camden Town på en skylt började jag bli säker på att jag hade haft rätt hela tiden. Någon minut senare hade vi Primrose Hill på höger sida och jag kände lycka. Fick skjuts uppför backen och tog med oss vår packning upp till kullen. Fick ett telefonsamtal från bästaste bror så även han var med när vi kom upp och hade utsikt över hela London vilket alltid får mig att dra efter andan. Slog oss ner och mumsade på vår picknick. Fick besök av en hund och såg både barn och vuxna ramla och rulla runt. Kerryns skrik av skratt när de två barnen sprang in i varandra och ramlade var en av de stora höjdpunkterna. Underbart väder hela eftermiddagen och allt var bara underbart mysigt med prat och skratt. Kan lätt säga att det var en av mina bästa eftermiddagar i mitt liv.
Drog sen vidare till Blues Kitchen i Camden för middag. Många minnen med Anna från det stället. Galet mysigt, underbar mat och bara allmänt bra. Dock började min mage göra ont efter maten (och shoten absinthe Kerryn tvingade i mig) så började sen dricka vatten och jag blev nykter. Dock gjorde det inte så särskilt mycket då jag hade en galet bra dag/kväll.
Så tack till bästaste Anna och Kerryn som planerade dagen åt mig och som gjorde den underbar och minnesvärd.

Bilder kommer i ett senare inlägg

Cheers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar