lördag 31 mars 2012

Lyxbio

Jag kanske är ung och dum men ikväll bestämde jag mig för att inte tänka på pengar. Och jag skulle definitivt inte tänka på jobb. Vilket jag lyckades med.
Har haft en sån där riktigt pissig vecka och hade fredagskvällen ledig idag. Så jag bestämde mig för att skämma bort mig själv. Dock hade jag ingen att hålla mig sällskap. Så jag skämde bort mig när jag var själv. Vilket jag börjar lära mig nu. Har insett att jag missar så mycket om jag inte kan göra nåt själv. Waste of life så att säga.
Så jag gick på bio. Jag gick på lyxbio (se Vip-visningen). På Storbrittaniens största och mest teknologiska Vue. För den råkar ligga 20 min bort med buss. Och för det var den filmen jag ville se. Så varför inte? (Förutom att det kostar ungefär dubbelt så mycket än den vanliga utan märkbar skillnad på filmen, men jag skulle ju som sagt inte tänka på pengar.)
För filmen jag ville se var The Best Exotic Marigold Hotel.. For the elderly and beautiful (se Hotell Marigold på svenska, går på SF nu). Vilket jag efter cirka 5 minuter insåg var en riktig mammafilm. Och då menar jag en riktig mammafilm. Fick lite panik över att jag börjar bli som min mamma (förlåt mamma) men insåg sen att det nog är jag som är för mycket filmälskare så jag faktiskt kan uppskatta riktigt bra filmer som inte är riktade till min målgrupp. Vilket är rätt skönt ibland.
Iaf. Vip-visning. För det var ju en vuxenfilm. Dvs har lite extra pengar att lägga ut för att ha en egen bar och egen fancy toalett. Sen att filmen handlade om en grupp människor i 60-70års åldern gjorde mig lite ensam i publiken. Det fanns businessparen (se kostymnissar med fruar) i yngre 30 men mestadels 50+are. Och så jag. På nyss fyllda 20 i ballerinaskor från Primark och kavaj från Ullared. Men jag trivdes rätt bra.
Nu, ett glas vin och sen sängen.

" 'Cause everything will be alright in the end. And if it's not alright, then it's not the end."

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar