onsdag 21 mars 2012

Något nytt och städning

Jag har alltid haft svårt med att gå ut själv sådär. Att gå och äta nånstans själv har aldrig funnits på kartan. Dock har jag... beundrat är väl kanske det närmaste ordet jag kan hitta dom som gör det. Bara tar med sig en bok till puben och sitter och chillar för sig själv. Själv börjar jag skruva på mig och klicka med telefonen så fort mitt sällskap går på toaletten för 5 minuter.
Jag har försökt att få till en plan att faktiskt göra nåt ordentligt, åka nånstans, se nånting, göra något varje gång jag är ledig även om jag måste göra det själv. Så idag var det dags för nåt nytt. Att bli en av dom där som är självsäkra i sig själv och går själv med sin bok till puben. Skämmer bort sig själv med mat och efterrätt och sitter och smuttar på sin, för dagen, cider i några timmar. Och måste säga att det var förbaskat mysigt att sitta ute i Pineapples trädgård med boken jag fick av mamma när hon var här och bara vara för ett tag.

Nu är jag ju dock hemma och försöker städa. Så det inkluderar ju även det nåt jag aldrig gjort förut. Jag försökte dammsuga med husets dammsugare. Aka den sämsta dammsugaren i världen. Vilket resulterade i att jag låg på knä och dammsög med enbart röret. Kan säga att det är väldigt mycket jobbigare, smutsigare och tar längre tid än att använda förlängninsgrejen som jag inte ens vet vad den heter. Men då den inte funkar hade jag inte mycket val. Och fint blev det. På golvet dock enbart än så länge. Ska ta tag i disken. Och badrummet. Och soptunnan. Och tvättrummet. Snart.

Cheers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar