tisdag 27 mars 2012

Nykär i London, igen

Jo men jag jobbar ju konstant dårå. Har varit en ok vecka dock, gick ut i Chiswick i lördags med Lewis, Harry och lite löst folk. Hamnade dock trots mina protester på Connolly's till sist men det gick bra ändå.

Och såklart blir det ju bättre av att det är helt galet mycket sommarväder här. Strålande solsken i mer än en vecka och sådär runt 20 grader varmt under dagen. Blir lite kyligt framåt 5 när solen börjar gå neråt så man märker att det kanske inte allt är juni utan faktiskt mars men kan inte säga annat än att det är underbart, jodå.

Idag hade jag min lediga dag iaf. Och tänkte ju då faktiskt göra nåt med min dag. Så tog en sovmorgon som dock inte var allt för lång, fixade mig och åt en omelett i solen mot väggen ute i vår trädgård och sen drog jag mig iväg till Hammersmith. Köpte lite nödvändigheter och även ett par flipflip och ett par ballerinaskor. För jag har lärt mig att man inte kan bo här utan att äga sånt och nu när sommaren börjar komma tänkte jag ge det en chans, om än en liten en.
Sen satte jag mig på buss 27 för att påbörja min resa på bussen från Hammersmith till Camden Town. Och för er som inte vet är det en rätt lång resa. På buss. Några få minuter mer än en timme om jag inte minns fel. På buss. Dock ska jag komma fram till att det var en riktigt positiv bussresa. Åkte genom fina Kensington, underbara underbara Notting Hill, in till dom finare centrala delarna som Paddington, Baker Street upp till Euston innan jag kom fram till Camden. Som ju är Camden. Älskade, älskade med alla dessa udda profiler. Eftersom man såg hela resan från ett annat perspektiv (uppifrån övre delen av dubbeldäckaren) fick jag en sån där turistkänsla. Och missförstå mig inte, jag hatar "turistkänslan" men det här var en sån där då jag imponerades av allt. Nästan satt med munnen öppen. För tro mig, London visade sig från sin allra bästa sida i eftermiddagens solljus. Vet inte hur många gånger jag tänkte "Fan vad grymt att bo här!". Och sen kom jag på att jag gör ju det. Kanske inte just där. Men i samma stad. Och jag blev lite nykär i min stad igen sådär. Vilket behövdes då jag de senaste dagarna har kunnat ge vad som helst för lite natur då jag sett Annas bilder från Skotland.

Iaf, väl uppe i Camden köpte jag mig ett par nya converse, ett par ljusgrå låga, som var fruktansvärt fina. Satte mig på uteserveringen vid Camden Lock precis bredvid kanalen och söp in den sista solen innan det var dags för tunnelbanan hem.

Bilder kommer när min telefon bestämt sig för att samarbeta med datorn.
Men överlag, en fruktansvärt mysig dag, jotack.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar