söndag 29 juli 2012

61 timmar

Har jobbat 61 timmar på 6 dagar den här veckan. Just saying.. Men pengarna kommer rulla in nästa fredag och min hyra kommer kunna bli betald.
Har iaf fått riktigt mycket positiv kritik från min manager den här helgen. För även om jag alltid haft dåligt management på mina tidigare jobb har jag jobbat med en del grymma människor och snappat upp en hel del kunskaper som är bra att ha inom pubvärlden från dom. Och nu får jag användning av dom små sakerna jag lärt mig och det uppskattas tydligen. Vilket känns grymt. Har nog inte fått så mycket positiv feedback på mitt jobb sen jag började jobba, inklusive Sverige, som jag fått den här helgen.
Nu låter det dock som jag skryter men jag är bara glad över mitt jobb.
Har iaf två lediga dagar nu. Har en lugn vecka med 35 timmar framför mig eftersom jag gjorde så många förra veckan. Har dock två frukostskift vilket betyder att jag måste vara på jobbet kvart i 7 vilket då betyder att jag måste åka hemifrån 6 på morgonen. Och dom som känner mig förstår min panik i det. Ehe. Men det ska nog gå bra..
Nu ska jag springa ner till morrison och handla lite frukost. Imorn är det Ikea som gäller och få ordning på klädkaoset.

Cheers

lördag 28 juli 2012

OS, OS, turister..

Fick min allra första payslip igår. Känns ju fint att veta att typ en femtedel av min lön dras i skatt. Uppmuntrande sådär.

Igår jobbade jag förövrigt 15,5 timmar (minus en timme rast) wooooop pengar! Var tvungen, eller egentligen inte men jag erbjöd mig att jobba över pga osinvigningen. Som jag förövrigt tyckte väldigt mycket om. Blev lite sådär nöjd över att om än inte vara Britt men iaf vara londonbo när dom tog fram allt bra från England. Sen att jag fann det rätt underhållande med BBC's sändning av när svenskarna tågade in var utzoomning på fronten så man inte ens såg vilka det var och sen en bild, en inzoomning på gruppen med svenska blonda tjejer. Och det var allt hah. Hela puben jublade ju dock över svenskorna så aja.
Tog iaf några pints med Murray och Craig (managern) när vi lyckats fösa ut alla när det var slut och börjar inte förrän 4 idag så det var lugnt.

Eftersom min nya pub ligger i kensington som ligger relativt centralt så märks os av en hel del. Inte för att det är jättemycket folk utan mest för att det är (mestadels) japaner och amerikaner överallt. Vill inte ens tänka på hur det är i dom centrala eller östra delarna.. Nu är det dags att dra mig mot jobbet dock.

Cheers

fredag 27 juli 2012

Os-facklan

Så var den sommaren i London över och det är tillbaka till att vara mulet och grått.. Igen.
Fick min första lön insatt på kontot idag, yehej! Även om det bara är för typ 10 timmar och inga pengar alls men ändå. Hade dock glömt bort hur det var att betala skatt.. Är ju inte alls roligt. Speciellt inte i det här landet där dom tar så snuskigt mycket dom fulingarna, blir ju inget kvar till lilla mig. Men men.

Såg os-facklan igår också. Nåt av det roligaste jag varit med om. Helt fullt på vägarna, alla så satans förväntansfulla. Sponsorbilarna kom förbi med löjligt mycket party. Alla blev ännu mer förväntansfulla. Störtskön kille (som satt på vår pub sen) sprang förbi med en fakefackla. Han klarade sig väl ett par hundra meter innan polisen tig honom. Iaf sen kom den riktiga fackelbäraren med all galen säkerhet runt honom... Och sen var det slut. Och alla gick hem eller tillbaka till jobbet. Lite ironiskt underhållande, åh Gud ja.

Dock så slutade jag runt halv 5 så jag och Murray drog till Defectos i Shepherds Bush för en pint och då kom killen som sprungit med den genom shebush in och blev typ hyllad där, med fackla och allt. Det var dock rätt coolt.

Nu är det dock snart dags för jobb igen. Börjar halv 10 och kommer antagligen jobba till runt 12 inatt. Ser inte jättemycket fram emot det. Ser dock fram emot lönen jag kommer få för den här veckan nästa vecka!

Cheers

torsdag 26 juli 2012

Slitsam vecka

Börjar bli lite smått sliten sådär nu, har jobbat minst 12 timmar varje dag den här veckan nu och blir samma idag. Har varit kaos med att få allt klart, vilket det inte blev som sen ledde till mer kaos. Hade en smygöppning igår för fullers högsta ess och en del inbjudna företag igår. Gick bättre än jag väntat mig när jag väl kom in i det. Idag har vi dock den riktiga nyöppningen. Och som om det inte var nog med det så kommer den olympiska facklan passera mitt utanför våra fönster i eftermiddag..
Kommer bli en lång dag, och jag kommer bli ännu mer sliten men det är ok då jag vet att det bara är den här galna veckan.
Förövrigt så är pintsen efter jobbet rätt underhållande. Eftersom alla jobbar så mycket, så länge och framför allt i den här värmen då blir alla klart onyktra på.. 2 pints. Vilket är vad vi normalt tar när allt jobb är klart för dagen. Underbart på kvällen, inte lika underbart på morgonen, men äsch.

Cheers

måndag 23 juli 2012

Sol, sol, sol

Fick morgonen ledig så börjar inte förrän 3 idag. Så drog till gunnersbury park med ewelina och solade några timmar nu på morgonen. Tänkte jämna ut det jag brände mig på baksidan igår med att bara sola framsida idag. Bra plan tyckte jag, inte solen. Är fortfarande ojämn som... en sköldpadda? Visade sig att londonsolen är rätt stark på eftermiddagen. Iaf, nu sitter jag på en buss i värmen och dör. Ska försöka hitta från Shepherds Bush till Olympia, kan ju bli intressant.

Tills vidare
Cheers

söndag 22 juli 2012

Pank helg

Så har varit pank i helgen och mycket, MYCKET uttråkad. Och då jag blev dissad för baksmällan idag är jag fortfarande uttråkad. Tillräckligt uttråkad för att laga lasagne för ett halvt kompani. Sånt jag gör när jag inte vet vad jag annars ska göra. Dock är det tokfint väder idag. Kom lite som en chock. Galet varmt också. Och så kollade jag klart.se och insåg att det bara är runt 21 grader. Insåg också att det ska bli varmare imorn och sen ännu varmare, sådär runt 26 grader, senare i veckan. Fint att jag kommer jobba arlset av mig den här veckan då eftersom vi öppnar  den här veckan. Räknar med att det lugnar ner sig lite på jobbet tills fredag. Lagom tills det blir kallt och mulet igen då. Såklart. (Ännu finare att jag inte bara kommer vara på jobbet imorn utan också kommer spendera mestadels av dagen i källaren. Underbara ironi.) Men jag klagar icke! Tog mig till parken för några timmar tidigare i eftermiddags och ska nog dra mig iväg för nån timme till snart. Mycket troligt att det blir en öl/vin med Ewelina ikväll. Får se hur det ser ut med pengar. Men hon får lön idag. Och jag borde få lön i början av nästa vecka. Så en öl eller två låter troligt.
Nu: Acton park med boken och dålig gammal-party-men-åh-så-roligt-taggande musik.

Cheers


fredag 20 juli 2012

Nya lägenheten

Ok, så här kommer den, rundturen i nya lägenheten. Lite småskum planlösning men ni kanske hänger med i hur det ser ut ändå. 

Vi börjar med hallen.


Hatten är på plats



Och badrummet



Sovrummet
Sverigeflaggan är uppe såklart



Och köket. Det underbara, underbara köket.





Lite bättre än det förra kan man tänka...

Cheers