lördag 28 juli 2012

OS, OS, turister..

Fick min allra första payslip igår. Känns ju fint att veta att typ en femtedel av min lön dras i skatt. Uppmuntrande sådär.

Igår jobbade jag förövrigt 15,5 timmar (minus en timme rast) wooooop pengar! Var tvungen, eller egentligen inte men jag erbjöd mig att jobba över pga osinvigningen. Som jag förövrigt tyckte väldigt mycket om. Blev lite sådär nöjd över att om än inte vara Britt men iaf vara londonbo när dom tog fram allt bra från England. Sen att jag fann det rätt underhållande med BBC's sändning av när svenskarna tågade in var utzoomning på fronten så man inte ens såg vilka det var och sen en bild, en inzoomning på gruppen med svenska blonda tjejer. Och det var allt hah. Hela puben jublade ju dock över svenskorna så aja.
Tog iaf några pints med Murray och Craig (managern) när vi lyckats fösa ut alla när det var slut och börjar inte förrän 4 idag så det var lugnt.

Eftersom min nya pub ligger i kensington som ligger relativt centralt så märks os av en hel del. Inte för att det är jättemycket folk utan mest för att det är (mestadels) japaner och amerikaner överallt. Vill inte ens tänka på hur det är i dom centrala eller östra delarna.. Nu är det dags att dra mig mot jobbet dock.

Cheers

1 kommentar:

  1. Välkommen till den riktiga knegarvärlden. Men kom tillbaka när dom drar 50%! ;)

    /bror stor

    SvaraRadera