fredag 27 juli 2012

Os-facklan

Så var den sommaren i London över och det är tillbaka till att vara mulet och grått.. Igen.
Fick min första lön insatt på kontot idag, yehej! Även om det bara är för typ 10 timmar och inga pengar alls men ändå. Hade dock glömt bort hur det var att betala skatt.. Är ju inte alls roligt. Speciellt inte i det här landet där dom tar så snuskigt mycket dom fulingarna, blir ju inget kvar till lilla mig. Men men.

Såg os-facklan igår också. Nåt av det roligaste jag varit med om. Helt fullt på vägarna, alla så satans förväntansfulla. Sponsorbilarna kom förbi med löjligt mycket party. Alla blev ännu mer förväntansfulla. Störtskön kille (som satt på vår pub sen) sprang förbi med en fakefackla. Han klarade sig väl ett par hundra meter innan polisen tig honom. Iaf sen kom den riktiga fackelbäraren med all galen säkerhet runt honom... Och sen var det slut. Och alla gick hem eller tillbaka till jobbet. Lite ironiskt underhållande, åh Gud ja.

Dock så slutade jag runt halv 5 så jag och Murray drog till Defectos i Shepherds Bush för en pint och då kom killen som sprungit med den genom shebush in och blev typ hyllad där, med fackla och allt. Det var dock rätt coolt.

Nu är det dock snart dags för jobb igen. Börjar halv 10 och kommer antagligen jobba till runt 12 inatt. Ser inte jättemycket fram emot det. Ser dock fram emot lönen jag kommer få för den här veckan nästa vecka!

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar