lördag 24 september 2011

I'm fucking on fire today

Jo men visst, som titeln antyder.
Var på arbetsintervju idag. Dom ringde en timme innan och frågade om jag kunde komma dit. Det var på Meat and Wine Co i Westfield, vilket är en sjukt stort shoppingcentre typ a la NK här i Shepherds Bush.
Intervjun gick dock inte jättebra och jag blir förvånad om dom vill ha tillbaka mig på en andra intervju. Kände mig inte riktigt sådär hemma där då det är en riktigt fin restaurang, en sån där som jag aldrig överhuvudtaget går i närheten av med kunder som enbart består av såna där jag inte riktigt.. ja går i närheten av. Men ett jobb är ett jobb, definitivt. Men som sagt, blir förvånad om dom vill ha mig tillbaka.
Iaf! Jag gick hem därifrån, la mig på sängen ett tag med snuskig huvudvärk. Vaknade av att det ringde. Var då en pub nere i Hammersmith, kanske max 5 minuter hemifrån med tunnelbanan, som hette Salutation och är en del av den stora pubkedjan Fullers här i London. Hon frågade om jag ville komma på intervju på tisdag som bartender och kan nog säga nu att om folket där är ok så skulle det jobbet nog vara perfekt.
Så ja, jag hoppas igen :)

Spenderade förövrigt gårdagen på IKEA med Anna på hennes lediga dag. Var helt underbar att känna sig hemma som i hemma i Sverige igen. Inledde med att äta köttbullar för att sen sätta igång med shoppandet. Blev en jäkla massa förvaringslösningar, för att sen avsluta med att köpa med oss köttbullar och lasagne gjord på älgkött hem.
Hade extremt mycket i våran vagn så gav upp idén med att ta sig hem med buss/tunnelbana. MEN Ikea är ju så gulliga att dom har en egen liten taxifirma. Så tog en taxi och lyckades få en jättesöt taxichaffis som hade bott i Sverige i några år för typ 15 år sen. Han var överlycklig över att få prata svenska så vi satt och pratade med honom på vägen hem. Han var förvåningsvärt duktig för att knappt ha pratat svenska alls på 15 år!

Såhär såg vi ut när vi kom ut..
Ska tilläggas att vi har en del kvar så måste dit en vända till när vi har tid.

Hade redan möblerat om innan vi gav oss av så när vi kom hem blev det att sätta ihop bord till toaletten/ bädda sängarna med nya kuddar och lakan (!)/ sätta upp lampskärm och hänga in kläderna i garderoben då vi äntligen hade galgar igen. Blev av med väskorna och efter att vi satt upp tavlor och den enorma sverigeflaggan (som förövrigt hänger ovanför min säng) känns det riktigt hemma och mysigt vilket känns bra eftersom vi har bestämt oss för att stanna på Godolphin Road ett tag.

Fixade också iordning vår "Skamvrån" igår, en idé vi har filat på ett bra tag nu. Kunde faktiskt inte blivit bättre. En stol i ett hörn för dom där riktigt hemska bakisdagarna med en pappersinklädd vägg bredvid för gårdagens historer, och självklart fina hälsningar från alla fina som kommer och hälsar på. En vägg av minnen helt enkelt.

Missa inte bolibompahatten på hörnet av stolen
Det är skamvråhatten och ska alltid sitta på när man sitter där och mår lite dåligt

Bilder på hela rummet kommer när Anna har lagt in dom på datorn. Alternativt när jag orkar dra fram min system och fotar själv.

Nu ska jag dock dra in till stan och försöka leta upp en luftmadrass tills Olle, Annas bror, kommer hit imorn.

Cheers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar