fredag 20 juli 2012

Kaffe, vin och en Mike Skinner

Sådär ja.
Hade en kaffekurs i onsdags. Hölls inne på ett megastort designcenter och receptionen visade oss till fel kaffeleverantörer. Så vi satt på fel ställe på fel våning i en timme och väntade. Till slut fick alla parter (vi, Fullers högkvarter och kaffemänniskorna) tag på varandra och vi hittade varandra. 2 timmars kaffeträning iaf. Kom över min rädsla över mjölkångmaskingrejen lite. Hoppas att maskinen vi ska ha på jobbet är lika bra som den vi tränade på men det ska den tydligen vara. Så nu kan jag göra superba (maha) espressos, latte, capuccinos, mochas, macchiatos mm. Jo men visst vet du. Blev nästan lite sugen på att gå in för att lära mig att dricka kaffe för att det såg så gott ut. Sen kom jag ihåg att det var kaffe. Så får se hur det går med det.
Igår var det dags för vinprovning som sista delen i träningen. Lärde mig en hel del nyttigheter och smakade en gel del goda viner. Mycket fint.

Idag och resten av helgen är jag ledig. Välförtjänt och nödvändigt efter allt jag proppat in i min hjärna senaste veckan. På måndag är det heldag som gäller. Ska fylla upp hela puben inklusive källaren med.. ja, allt. Är väl ungefär ett 12 timmars jobb sådär. Kommer även vara första gången jag ser puben hah. Kan bli intressant. Tydligen ska det ha blivit riktigt nice efter renoveringen.
Sen är det dags för cookoff (dvs äta en hel del mat för våran del som inte är i köket) och ta emot Fullers-direktörerna på tisdag. Och sen öppnar vi på onsdag eller torsdag. Så kommer bli en rätt späckad vecka. Men ska bli skönt att komma igång igen.

Igår drog jag, Kasia och Ania till Hackney i östra London (såg en hel del nice streetart man inte hittar här i västra London men som jag naturligtvis inte fotade) och kollade på ett gig med D.O.T. Som består till hälften av Mike Skinner, the Streets frontman som även råkar vara Anias typ största idol. (Hatar verkligen ordet idol men kommer inte på nåt bättre).
Fick iaf ett kort på Ania och en antagligen aningen hög Mike Skinner som bestämde sig för att se ut som en ekorre. Vilket gjorde min kväll lite.


Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar